06/03/11
האם למידה מתוקשבת יכולה להיות מהנה?
כאנשי הדרכה ולמידה אנו עוסקים רבות בנושא חווית הלמידה, מתוך הבנה שחווית למידה חיובית מסייעת ותומכת בתהליכי הלמידה ומגדילה את הסיכויים שהלמידה תהיה אפק...
לצפייה »
|
06/03/11
תיאוריות למידה על קצה המזלג
במהלך התואר השני שאני נמצא בעיצומו (חינוך במגמת טכנולוגיות למידה באו"פ), אני נתקל בתיאוריות למידה רבות ומגוונות: ויגוצקי, ברונר, בנדורה ועוד...
לצפייה »
|
06/03/11
נוירו אתיקה – על מה ולמה?
מורה נבוכים לנוירו אתיקה, תחום אקדמי חדש, שתכליתו לדון בשאלות מוסריות וחברתיות הנובעות משימוש בתרופות והתקנים משפרי קוגניציה.
לצפייה »
|
06/03/11
למידה בלתי פורמאלית, האם יש באמת דבר כזה? מהי מידת האפקטיביות של למידה מסוג זה? איך אפשר להעריך תפוקות של למידה כזו? האם צריך בכלל להעריך?
למידה בלתי פורמאלית, האם יש באמת דבר כזה? מהי מידת האפקטיביות של למידה מסוג זה? איך אפשר להעריך תפוקות של למידה כזו? האם צריך בכלל להעריך?
לצפייה »
|
02/02/11
להיות חלוצים במאה ה-21
נראה כי ההתמודדות העיקרית של מחלקות ההדרכה בימינו (כמו הארגונים בכלל) היא מירוץ מתמיד אחר הקידמה. להיות מעודכנים בשיטות ההדרכה החדשניות ביותר, טכנולוג...
לצפייה »
|
02/02/11
לא על הוידיאו לבדו
במאמר תוכלו למצוא כלים וקריטריונים שיסייעו לכם לפתח ולהעריך את איכות סרטוני הסמן שאתם מייצרים.
לצפייה »
|
02/02/11
בלגן, בלבול או ברכה - מולטיטאסקינג בלמידה
בעבר התפיסה של חלוקת קשב נתפסה כשלילית ומבלבלת. היום אנחנו דורשים מנהג המונית להשתמש במערכת הקשר במקביל לנהיגה, ומהטייס להיות קשוב למספר גירויים בו זמ...
לצפייה »
|
02/02/11
לא על הוידיאו לבדו
השימוש בוידאו בלמידה מתוקשבת הולך וגובר בשנים האחרונות בדיוק כפי שהנוכחות שלו גוברת באינטרנט בכלל. במאמר תוכלו למצוא הסברים לקשיים המרכזיים של שימוש ל...
לצפייה »
|
02/01/11
טכנולוגיות למידה: תמונת המצב ל- 2011
פתיחתה של שנה אזרחית היא אחת ההזדמנויות שלנו לסיכום והתבוננות.
לצפייה »
|
02/01/11
מה עדיף, לקרוא מהנייר או מהמחשב? מעניין את הסבתא...
מסתבר שמחקרים מדעיים מצביעים על כמה הבדלים מרכזיים בין קריאה ב"דיגיטל" ולבין קריאה בפרינט. לדוגמא, הצורך להשקיע משאבים קוגניטיביים בהתמצאות טיפוגרפית,...
לצפייה »
|
02/01/11
ניהול ידע ברשת חברתית פנים ארגונית ככלי להאצת
תובנות מהמפגש הוירטואלי ברשת עם ד"ר עידן אשר שכותרתו היתה "ניהול ידע ברשת חברתית פנים ארגונית, ככלי להאצה בחדשנות".
לצפייה »
|
02/01/11
תנאים ללמידה רבת עוצמה
דורות של אנשי חינוך, מחפשים דרכים לעשות שימוש טוב יותר בכושרי הלמידה הטבעיים של התלמידים וכיום, כשעומד לראשותנו מידע חדש ורב בתחומי הפסיכולוגיה הקוגני...
לצפייה »
|
05/12/10
כמה מילים על דוגמא ודוגמה
"יעל היא מפתחת למידה. יעל כותבת כעת תסריט ללומדה עבור נציגי שירות. הלומדה מכילה הרבה מושגים, מונחים וכללים. יעל מתלבטת האם כדאי לתת דוגמה לכל אחד מהמו...
לצפייה »
|
05/12/10
WikiLeaks וניהול הידע בעולם 2.0
האם הפרסומים של מסמכים דיפלומטים רגישים באתר WikiLeaks יזעזעו את תפיסת ניהול הידע בעולם 2.0? מה זה אומר על האמון שיש לנו במערכות שיתוף מידע? האם עולם ...
לצפייה »
|
05/12/10
אנדרגוגיה - טכנולוגיה מתפתחת ללמידת מבוגרים
אנדרגוגיה. תיאוריה העוסקת בחינוך מבוגרים אשר הוטבעה לראשונה ע"י אלכסנדר קאם בשנת 1833. היא חיה ובועטת, ורלוונטיות גם היום לכל העוסקים בפיתוח למידה ארג...
לצפייה »
|