20 בינואר 2019 // גיליון 563
קריאה בדפדפן >
צפייה חוזרת באופן מיידי על הרצאת וידאו מצולמת לא תורמת דבר ללמידה
  כשיש טקסט שלומדים צריכים להכיר, הם נוטים לקרוא אותו כמה פעמים ברצף מתוך תקווה שבסופו של דבר המידע "ייכנס" וייזכר.
אך קריאה חוזרת היא אסטרטגיה חלשה מאוד כי היא פסיבית מדי וגורמת למחשבות לנדוד.
עדיף ללומדים לבחון את עצמם על החומר במקום לקרוא אותו שוב.

מחקר חדש מגלה את אותה תופעה גם בצפייה בסרטוני וידאו של הרצאות מצולמות. צפייה חוזרת בהם לא מועילה ללמידה והיא למעשה בזבוז זמן של הלומד.

המחקר השווה בין לומדים שצפו בסרטון וידאו של הרצאה מצולמת של 10 דקות פעם אחת לעומת כאלו שצפו בהרצאה פעמיים. היינו מצפים שהלומדים שצפו פעמיים יזכרו יותר, אך בפועל הציונים שלהם במבחן לא היו טובים יותר.

בנוסף, הלומדים דיווחו על כך שהמחשבות שלהם נדדו בצפייה החוזרת הרבה יותר מאשר בצפייה הראשונה.

התוצאה היתה עשויה להיות אחרת אם הצפייה החוזרת לא היתה מיידית אלא בשלב מאוחר יותר, אבל השורה התחתונה היא שסרטוני וידאו לא מספקים איזה קסם שמבטיח זכרון כל עוד אנחנו פסיביים מולו.

גם אם החומר הלימודי מועבר בוידאו, עדיף לך להכין לעצמך שאלות על החומר ולבדוק בסרטון הוידאו אם צדקת או טעית מאשר לצפות בלבד מבלי לעשות דבר.

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
  תמונת השבוע  
   
  עדיין מדפיסים חומרי הדרכה? חישבו שוב

50% ממקומות העבודה המסורתיים עדיין משתמשים בחומרים מודפסים לצורכי ההדרכה והלמידה שלהם למרות ש-90% מהנשאלים בהם מסכימים שהשימוש באמצעים דיגיטליים עדיף ושהשימוש בהדפסה פוגע בהם כלכלית.
 
 
על פי סקר חדש שפורסם לאחרונה ומתמקד ב- 500 מקומות עבודה מהתעשייה הקמעונאית, שנחשבת למסורתית יחסית לעומת גופי תקשורת, שירותים ופיננסים, עובדים שחומרי ההדרכה שלהם מודפסים על נייר חשים חוסר בטחון לגבי התוכן הכתוב שם, בגלל תחושה שאולי התוכן אינו מעודכן ואינו מדויק.

אם אלו התחושות בחברות יותר מסורתיות, אפשר רק להניח איזה תחושות יש ללומדים לגבי חומרים מודפסים בשאר מקומות העבודה.

על פי הסקר, חומרים מודפסים שאינם און ליין פוגעים בביצועים של שני שליש מהעובדים שלא נגישים לחומרי ההדרכה האלו בגלל שהם לא דיגיטליים.

יתרה מכך, קיומם של חומרים דיגיטליים מגדיל את הפרודוקטיביות של העובדים ב- 26% ומשפר את חווית הלקוח ב- 31% וכל זה עוד לפני שמתחילים לדבר על הערכים החשובים של איכות הסביבה.

נראה שגם התעשיות המסורתיות ביותר נפרדות מהחומרים המודפסים ועוברות ללמוד ולתמוך בעובדים שלהם באמצעים דיגיטליים.

ומה אצלך? המדפסת עוד עובדת שעות נוספות?

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה