25 בנובמבר 2018 // גיליון 556
קריאה בדפדפן >
חילקת את הלמידה שלך למנות קטנות? חסכת 30% מזמן הלמידה הכולל ויישמת טוב יותר את החומר
  חוקרים ביקשו לבדוק את השפעת תדירות הלמידה וחלוקת המנות של הלמידה על זמן הלמידה הכולל ועל איכות הביצוע של אותה מיומנות.

הלומדים חולקו לקבוצות שלמדו בתדירויות שונות, למשל כאלו שלמדו שעה כל יום לעומת כאלו שלמדו שעתיים כל יום.

מי הקדיש הכי מעט זמן עד לרכישת המיומנות, וכיצד היו הביצועים שלו באותה המיומנות?

אלו שחילקו את הלמידה למנות קטנות יותר, נדרשו לזמן הלמידה הקצר ביותר.

לדוגמה, מי שלמד שעה ביום, נדרש ל- 15% פחות זמן כולל לעומת מי שלמד שעתיים ביום. מי שלמד שעתיים כל יומיים הקדיש 30% זמן יותר (!) בשביל ללמוד את אותה מיומנות שלמדו "אנשי המנות הקטנות" שלמדו שעה כל יום.

גם במדידה של איכות ביצוע המיומנות, כלומר שלב היישום בשטח, אלו שחילקו למנות קטנות ומרובות תפקדו ב- 10% טוב יותר מעמיתיהם.

זוהי עוד הוכחה עד כמה לפעמים כל מה שצריך כדי ללמוד יעיל וליישם היטב, זה לא לדחוס את הלמידה למשכים ארוכים, אלא לפרוס, לרווח ולפגוש את החומר יותר פעמים.

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
  תמונת השבוע  
   
  קשה לך להוביל שינוי? הפתרון הוא להדגיש את מה שלא משתנה.
כדי לגרום לאנשים לאמץ שינוי, כדאי להדגיש את מה שלא שיישאר ללא שינוי.
 
 
בניגוד לאינטואיציה, מנהיגות מובילת שינוי תצליח יותר אם היא תדגיש את הרציפות והיציבות של "מה שעושה את מי שאנחנו" כארגון, זאת למרות אי הוודאות והשינויים שבאופק.

שני מחקרים שנעשו לאחרונה ובדקו את ההתנגדויות לשינוי הראו שהתמיכה בשינוי עולה כאשר חזון השינוי משולב בחזון של רציפות, והתמיכה הזו חזקה יותר ככל שאי הודאות לגבי השינוי גבוהה יותר.

רוצה לתקשר שינוי כמו שצריך? כל מה שצריך זה להעביר מסר משולב שבו מדברים גם על השינוי אבל גם על השימור והרציפות של הקיים בזהות הארגונית.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה