16 בספטמבר 2018 // גיליון 548
קריאה בדפדפן >
האם מקומות העבודה זונחים את הדרישה לתואר אקדמי?
  כן ולא.

סקר בקרב 600 מנהלי משאבי אנוש מעלה כי 90% מהחברות שנסקרו מוכנים לקבל מועמדים לעבודה ללא דרישה לתואר ראשון.
66% מחברות אלו מצהירים כי יקבלו מועמדים שקיבלו הסמכות של קורסים בודדים ו-50% מהם יחשיבו ביצוע של קורס און ליין כשווה ערך לתואר ראשון.

אולם, דיבורים לחוד ומעשים לחוד.

על אף שההצהרה של החברות היא שמספיקה הוכחה פשוטה יותר מתואר אקדמי כדי לזהות פוטנציאל של מיומנויות ויכולות של עובדים, רוב החברות ממשיכות בהרגלים הישנים ומפרסמות מודעות הכוללות דרישות לתארים אקדמיים, ללא הגדרה של מדיניות חדשה או תהליכים חדשים בנושא.

חברות רבות יצאו בהצהרות ברורות על מדיניות גיוס חדשה. IBM למשל הגיעה כבר לנתח נאה של 15% עובדים ללא תואר, אך רובן עדיין נמצאות בפער שבין הצהרות למעשים. הפתיחות קיימת אבל ההרגלים הישנים עדיין בשטח והשורה "תואר ראשון חובה" ממשיכה להופיע על אוטומט.

ארגונים שהחליטו ליישם את הפתיחות שהם מצהירים עליה הכניסו תהליכים חדשים לגמרי למערכת הגיוס שלהם. דוגמה מענינת היא של ארגונים שבכלל לא מתחילים את תהליך הגיוס בבקשה לקורות חיים. קודם כל הם סורקים את המועמדים באמצעות שאלון מיומנויות ורק לאחר שלב זה מבקשים מהעובד קורות חיים ופירוט השכלה.

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
  תמונת השבוע  
   
  איך לקחת עוד אחריות בעבודה בלי לאבד שליטה על הזמן?

יש את הרגעים האלו לאורך הקריירה שפתאום מתווספת אחריות מבלי שנוסף לכך זמן.

 
  זה קורה במקרים בולטים כמו קידום אבל גם במצבים "שקטים" יותר שנובעים מהתייעלות ביחידה הארגונית או שינוי מבנה ארגוני.

הדבר החשוב ביותר בתקופה זו הוא לעשות עצירה שנועדה לחדד את כישורי המיקוד ובעיקר להפעיל חזק יותר "פילטרים" של המשימות הקיימות בתפקיד.

הנה 5 פעולות שיעזרו לך להפעיל את הפילטרים האלו:
  1. להיזכר בכלל המשימות במסגרת התפקיד:
    לבחון עם המנהל-ת ביחד את כלל היעדים והמשימות שלך. אולי זו הזדמנות להאציל אחריות או משימות למישהו אחר וגם להגדיר טוב יותר מה הציפיות שיש ממך בעקבות קבלת האחריות החדשה?

  2. לזהות סיכונים:
    לקבל אחריות חדשה מבלי לברר עם עצמך מה הם התרחישים שעלולים להפיל אותך? זה עלול להוביל אותך היישר לכשלונות חדשים, שפעמים רבות לא יהיו במשימות החדשות שקיבלת אלא דוקא בישנות.
    הוספת האחריות החדשה אומרת שיש עוד עומס על הזכרון שלך כך שאולי שווה לארגן מערכת סדירויות שתומכת במשימות הישנות והחדשות שלך ומבטיחה שכלום לא ייפול בין הכסאות.
    כדאי לתזמן לעצמך כמה זמנים לאורך התקופה הראשונית בהם יש עצירה ובדיקה של סיכונים שאולי נוצרו לאורך התקופה.

  3. להפחית מחויבויות – חלק מלקחת אחריות חדשה זה לסמן לעצמך מה אני אפסיק לעשות מעכשיו הלאה. ולא, לא כדאי לעשות את זה בעשר בלילה ביום עבודה תובעני ומלא הצפות, אלא מראש...

  4. לוותר על משימות נחמדות ולא חיוניות – כדאי להעיף מבט על לוח הישיבות שלך ולזהות ישיבות שלא קריטי לקחת בהן חלק ושניתן לקבל מהם מידע בצורה מהירה יותר בקבלת עדכון ממי שהיה בישיבה.

  5. לא לקחת לאחרים את המשימות שלהם – לפעמים ההתלהבות מהאחריות החדשה שואבת אותך להתערבויות במשימות של אחרים, להגיב על כל מייל שיש בנושא ולהתחיל "להסתובב בין הרגליים" של מי שטיפלו בתהליכים האלו לפני שהצטרפת. כדאי להימנע מכך.

תוספת עבודה היא אתגר מומלץ מאוד להתקדמות בקריירה, אבל אם היא מחריבה לך את סדר היום היא לא שווה את זה.

ביצוע נכון של פעולות אלו יעזור להתמקד, לסנן את מה שצריך להשאיר בצד, לספוג את האחריות ולשמור על השפיות שלך במקביל.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה