19 באוגוסט 2018 // גיליון 546
קריאה בדפדפן >
כולם רוצים ללמוד מנהיגות כי סתם ללמוד ניהול נשמע לא מספיק יוקרתי ואצילי.
  על אף שאין באף מקום עבודה מישהו שנושא את התואר "מנהיג", האינפלציה בשימוש במילה הפכה אותה לחסרת משמעות.

השימוש במילה החל לצוץ בשנות התשעים. מנהלי משאבי אנוש והדרכה ראו בכך הזדמנות והחלו להציע קורסי מנהיגות למנהלי ביניים, למרות שלרוב היה זה שינוי רק במעטפת החיצונית של תכנים ניהוליים שנלמדו גם לפני כן.

ספר שיצא בנושא לפני 3 שנים מתאר בסרקזם רב תעשייה של מיליארדי דולרים הכוללת אלפי ספרים וקורסים ומאות אלפי בלוגים שכולם מבקשים לשפר כישורי מנהיגות.

האפקטיביות של התעשייה הזו לא ברורה לאור הנתונים על אחוזי העובדים שאינם מחוברים לארגון שלהם ותחלופת המנהלים הגבוהה במקומות העבודה.

האם יתכן שהמונח מנהיגות משרת את המנהלים (שרוכשים בהמוניהם את ספרי המנהיגות אך לרוב לא קוראים אותם) במקום את הארגון?

מומחה הלמידה הארגונית דונלד קלארק טוען שעלינו לחזור למונחים ריאליים יותר ושהאינפלציה במילה "מנהיגות" מחזקת את הנרקסיסטיות של המנהלים במקום לעודד אותם לצניעות ובניית אמון, מחזקת את ההתעסקות שלהם ביעדים האישיים שלהם במקום במטרות הארגוניות ומגדילה את אי השוויון בארגון.

גם אם לא לוקחים את מלוא הטיעונים הללו, אין ספק שיש כאן חומר למחשבה.

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
  תמונת השבוע  
   
  האם הארגון שלך סקרן?

סקרנות היא תכונה חיונית להצלחה ארגונית. אם היא נבנית כהלכה, היא תניב רעיונות רעננים והזדמנויות חדשות ותשמור על יתרון תחרותי.
 
 
סקר שנערך בקרב 1,000 מנכ"לים מצביע שגם הם מכירים בכך שסקרנות משפיעה לטובה על ביצועי עובדים.

כילדים אנחנו סקרנים באופן טבעי ושואלים 73 שאלות כל יום.

ככל שאנחנו גדלים, הסקרנות לא נתפסת ככלי התפתחותי הכרחי ואפילו מודחקת.

מקום העבודה, בו אנו מבלים את רוב שעות הערות שלנו כל יום, הוא מקום מצויין לחדש את יצר הסקרנות.

מחקר בקרב 2,600 עובדים מלמד ששני שליש מהם לא חשים שהם עובדים בסביבה המעודדת סקרנות ורואים בנושא "מס שפתיים" של הנהלת הארגון תחת המילים "חדשנות" ו"יצירתיות".

מה מונע תרבות של סקרנות במקומות העבודה?

בעיקר החשש שלנו להראות לא טוב מול העמיתים שלנו, תחושה של חוסר סבלנות של המנהלים והעדר מרחב מוגן למחשבות ורעיונות שגויים.

חברת תוכנה אוסטרלית מהווה דוגמה לתרבות סקרנית שנדרשת כיום. העובדים בחברה זו מקבלים "יום סקרנות רבעוני" שבו מאפשרים להם לבצע את הפרויקטים שלהם בכל דרך שנראית להם, תוך הפעלת משאבים ושיתופי פעולה כרצונם.

התוצאה: שורה ארוכה של מוצרים ושיפורים בארגון שלא היו נולדים אחרת.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה