24 ביוני 2018 // גיליון 538
קריאה בדפדפן >
מה מועיל יותר - ללכת להרצאה או לצפות בהקלטה מצולמת שלה?
  מוסדות אקדמיים רבים בארה"ב מציעים ללומדים אפשרות לצפות בהקלטה מצולמת של ההרצאות המתרחשות בכיתות.

חוקרים שבדקו האם האפשרות לצפות בהקלטה מועילה לתהליכי הלמידה של הסטודנטים טוענים שהדבר מזיק להישגים שלהם, מקטין את הנוכחות שלהם בכלל הקורסים ושעצם ההסתמכות על ההקלטות במקום הגעה לשיעורים פוגעת בסיכויי ההצלחה שלהם באותם קורסים.

המחקר פורסם לפני זמן קצר וכבר עורר ביקורות על כך שבוצע על מדגם קטן מדי (160 הרצאות פרונטליות ומוקלטות), אך הוא עשוי לסמן שצפייה פסיבית בסרטון וידאו ארוך של הרצאה מצולמת עוד פחות אפקטיבית מצפייה פסיבית באותו מרצה בכיתה.

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
  תמונת השבוע  
   
  המציאות המדומה עוזרת לנו לזכור יותר.

חוקרים באוניברסיטת מרילנד גילו שאנשים זוכרים יותר מידע אם הוא הוצג בפניהם במציאות מדומה
(VR) לעומת וידאו דו מימד במחשב.
 
 
במחקר התבקשו משתתפים לשחזר פרטים מ- 40 נושאים שהוצגו להם הן במחשב (וידאו דו מימד) והן דרך משקפי מציאות מדומה (תצוגה תלת מימד וב- 360 מעלות).

מחצית מהמשתתפים שיחזרו 10% יותר פרטים בזכות החוויה המוחשית של מציאות מדומה ודיווחו שהנוכחות החזקה של המציאות המדומה אפשרה להם להתמקד יותר בתכנים.

זהו ממצא חשוב כי הוא מלמד אותנו שסביבות מציאות מדומה יכולות לסייע בשיפור תוצאות למידה, בזכות חוויה עוצמתית יותר.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה