22 באפריל 2018 // גיליון 530
קריאה בדפדפן >
הצעירים של היום זה בדיוק מה שהיה פעם
  בשנים האחרונות אנו נתקלים באינסוף מומחים שמאפיינים דורות (דור ה- Y, דור ה- Z וכד') אבל לא בטוח שיש עיגון מחקרי שמאפשר לנו להכליל אוכלוסיות שלמות בכזו מהירות.

בני 20 ודאי לא מתנהגים כמו בני 60, אך רוב התכונות שאנו מייחסים לצעירים היו תקפות גם לגבי הדורות הקודמים, כאשר הם היו בני 20.

לדוגמה הטענה שדור המילניום פחות מרוצה ממקום העבודה שלו לעומת הדורות המבוגרים יותר.
נראה שגם כאשר בני ה-40 היו בני 20, הם היו פחות שבעי רצון מעבודתם.
העלייה בשביעות הרצון עם הגיל היא תוצאה טבעית של התבגרות ולא פער דורות ייחודי לדור הזה.

דוגמה נוספת היא הטענה המקובלת שהצעירים של היום נרקיסיסטים יותר. האמנם?
התלונות של המבוגרים יותר טוענות שכן אך מחקר שבחן זאת גילה תוצאות דומות היום לאלו שהיו בשנות השמונים. גם כאן, נראה שמדובר באפקט של גיל ולא מאפיין של דור.

כך שאם אומרים על מישהו שהוא מדור ה- Y, בעצם לא אומרים עליו כלום. יתכן והוא אגואיסט ויתכן שהוא לא, ממש כפי שאפשר למצוא גם בגילאים אחרים.

הכללה של מאפייני דור שלם גורמת למנהלים לתת הנחיות לא טובות לעובדים שלהם ולקבל החלטות ניהוליות גרועות.

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
  תמונת השבוע  
   
  קוראים במכשירים דיגיטליים? אולי אתם בקבוצת הסיכון ללמידה...

אנשים שמשתמשים במכשירים אלקטרוניים (כמו טאבלט, קינדל, סמאטפון) לקריאת טקסטים מתקשים יותר להבין תפיסות מדעיות לעומת אנשים שמעדיפים קריאה באמצעות ניירות מודפסים.
במחקר שבוצע לאחרונה, השוו חוקרים בין אנשים מבוגרים שקוראים הרבה דרך מכשירים דיגיטליים לכאלו שממעטים לעשות זאת.

ככל שהנסיינים דיווחו על ניסיון רב יותר בשימוש במכשור אלקטרוני (לאו דוקא לצורך קריאה מדעית), כך הם הפגינו פחות ידע כאשר התמודדו עם הבנה של חומר מקצועי-מדעי.

במילים אחרות, למרות היתרונות אדירים לשימוש במכשור דיגיטלי, מסתמן שכאשר מדובר בחומרי למידה מורכבים יותר, המכשירים הדיגיטליים מקשים על המשימה.

אנשים שקוראים טקסטים דרך מכשירים דיגיטליים יכולים לאחוז בחתיכות של מידע מתוך החומר, אך יתקשו להבין גישות הוליסטיות יותר בהם משלבים כמה חלקי מידע לכדי משהו מובנה יותר.

נכון לעכשיו מדובר רק על מתאם בין נתונים ולכן המסקנות הן ספקולטיביות. החוקרים מעריכים שההסבר לנתונים הוא ההבדל בין קריאת סיפור, שבו יש התפתחות בעלילה שמסייעת לשמור על עניין, לעומת קריאה של טקסטים מדעיים המחייבים מאמץ בקישור וחיבור בין חלקים של תפיסות לא מוכרות.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה