26 בנובמבר 2017 // גיליון 511
קריאה בדפדפן >
מלכוד הסמיילי: כיצד להפוך את שאלון המשוב למשמעותי יותר
  "שאלון סמיילי" הוא שם ציני לשאלון המשוב בסוף כל הדרכה.
מדוע הסמיילי? כי שאלונים אלו נוטים להיות חיוביים יתר על המידה ולאחר שהוכח שהם לא מנבאים את תוצאות ההדרכה.
שאלוני הסמיילי הם קצת מסוכנים

מדובר במאגר גדול של נתונים שגופים רבים משקיעים בו באופן קבוע אך רובו חסר משמעות והוא מותיר את מומחי הלמידה באפלה לגבי ההשפעה האמיתית של הלמידה שפיתחו והעבירו.
ישנן סיבות רבות מדוע לא נמצא קשר בין תוצאות "שאלוני הסמיילי" לבין יישום הלמידה לטווח רחוק, אך אחת מהן מוסברת בתשומת לב נמוכה ומרפרפת שמקדישים הלומדים למילוי השאלון.

כיצד ניתן לעורר מוטיבציה בלומדים להעניק תשומת לב גבוהה יותר לשאלוני המשוב ובכך להגדיל את הסיכוי שהדיוק של התשובות יהיו גבוה יותר?
  1. ספרו ללומדים על שאלוני המשוב בשלב מוקדם של הקורס, כך שיבינו שמבחינתכם זה חלק בלתי נפרד מהקורס.
  2. בקשו מהדמות שהלומדים הכי מחוברים אליה להיות זו שמבקשת את מילוי השאלונים.
  3. ככל שניתן, ספרו מה למדתם משאלוני משוב מוקדמים יותר ומה שיניתם בעקובתיהם .
  4. ספרו ללומדים מה תעשו עם הנתונים שיתקבלו וכיצד אתם הולכים לשתף אותם בתוצאות של משובים אלו.
  5. הדגישו לללומידם את הרווחים שזה נותן למנחים, למפתחי הלמידה ולארגון.
  6. תנו פרורפוציה מאוזנת לגבי משך הזמן של מתן המענה, למשל: "למדנו מהבוקר 420 דקות וכעת אנחנו מבקשים רק 10 דקות מזמנכם".
  7. ואת כל זה.. תעשו בהתלהבות

לכניסה לקישור לחצו כאן
 
  תמונת השבוע  
   
  20 דקות של פעילות גופנית יכולות לשפר את הזכרון ואת יכולת הלמידה שלנו.

לכניסה לקישור לחצו כאן

 
מתודיקה - פיתוח תוכן, ייעוץ ארגוני ולמידה חדשנית.
ה"קישור של יום ראשון" יוצא מאז שנת 2002 ל-20,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק או בקרו באתר שלנו
הסרה |  הרשמה