 |
גיליון מס' 506, 22 באוקטובר 2017 |
 |
 |
|
 |
|
 |
 |
הגיימרים לומדים טוב יותר
חוקרי מוח מגרמניה ביצעו תחרות למידה וחשיבה לגיימרים לעומת קבוצה של אנשים שאינם משחקים משחקי וידאו. במהלך המבחן, היו הישגיהם של הגיימרים טובים באופן משמעותי מאלו של המשתתפים ה"רגילים" והפעילות המוחית באיזורים הרלבנטים ללמידה היתה מוגברת. לגיימרים (שהוגדרו כמי שמשחקים יותר מ- 15 שעות בשבוע), התגלתה יכולת טובה יותר לרכוש ידע, לנתח סיטואציה מהר, לחולל ידע חדש ולהכליל נתונים, בעיקר במצבים של אי ודאות.
החוקרים מסבירים כי נראה שמשחק וידאו מאמן חלקי במוח הקשורים לתהליכי למידה ומדגישים שזו חוויה מצויינת לא רק לאנשים צעירים אלא גם למבוגרים.
|
 |
|
|
 |
 |
 |
ועוד פנינת למידה מהרשת...
שכחו מכל מה שאומרים על הויקיפדיה, ועל כך שמדענים אמיתיים לא משתמשים בה.
מחקר גילה קשר ברור בין התוכן שיש בויקיפדיה (באנגלית) לסיכוי שאותו תוכן יאוזכר במחקרים מדעיים ושמדענים יסתמכו עליו.
הנתונים נוגדים את ההנחייה הרווחת במוסדות אקדמיים רבים, לא להסתמך על ויקיפדיה. כך למשל, הסטנדרטים של MIT מזהירים שאסור להשתמש בויקפידיה למשהו שהוא יותר מאשר ידע כללי.
נראה שהנגישות של ויקיפדיה חזקה יותר מכל מאגר אקדמי אחר וגורמת לכולם להסתמך עליה, אפילו למדענים.
|  |
 |
|
 |
|
|