אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 502, 10 בספטמבר 2017
10 מיתוסים על הלומד המודרני

הלומד המודרני” הוא מושג כה חם, שאין משהו שלא נאמר עליו, מדויק יותר או פחות.

מאמר חדש של אחת המובילות בעולם בתחום הלמידה החדשנית, ג'יין הארט, סוקר את המיתוסים הנפוצים כאשר מדברים על סביבת הלמידה המודרנית ועושה קצת סדר בכל המילים החמות סביב המונח.
במסרת הפרכת המיתוסים מסבירה הארט כי סביבת הלמידה המודרנית איננה כוללת רק טכנולוגיה ועשויה לכלול גם פתרונות פרונטליים או פתרונות שאינם קשורים להדרכה ולמידה. התפיסה איננה שרק הלומד הוא במרכז אלא מתיחסת לכלל האנשים שמסביבו.

סביבת למידה מודרנית לא בהכרח מספקת למידה מותתאמת אישית לכל לומד אלא מאפשרת לו לפתח לעצמו את דרכי הלמידה שלו. היא לא בהכרח כוללת משחוק כמו שנהוג לתאר אותה, ולא מחייבת מעקב צמוד אחר ביצועי הלומד. ומה לגבי תפקיד מחלקות של הדרכה ופיתוח מקצועי בעידן הלמידה המודרנית? בניגוד להרבה מיתוסים, מחלקות ההדרכה ופיתוח כאן כדי להישאר. מחלקות אלו אינן האחראיות הבלעדיות על התהליך אבל הן חיוניות לתמוך להדריך להציע ולאפשר סביבת למידה מודרנית ללומד של המאה ה- 21.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
לא כדאי לדלג על קפה לפני הרצאה או פגישה חשובה. מעבר לפגיעה בערנות שלנו, אנו עלולים לפגוע ביכולת שלנו לזכור פרטים מבלי שאפילו נהיה מודעים לכך, כך על פי מחקר חדש.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-15,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון