אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 499, 20 באוגוסט 2017
15 הדקות שמקפיצות הישגי לומדים ציון אחד למעלה

לומדים נדרשים למאמץ נרחב כדי להקפיץ את ההישגים שלהם בציון אחד למעלה, אך מחקר חדש מגלה שברבע שעה בלבד אפשר להבטיח להם את זה. מהו ה"טריק" שכמעט כולנו מחמיצים?
במחקר שנערך לאחרונה נבדקו שתי קבוצות סטודנטים לסטטיסטיקה. בקבוצה הביקורת הזכירו ללומדים שיש מבחן בקרוב וכדאי להתכונן. הקבוצה השניה קיבלה סקר של 15 דקות כשבוע לפני המבחן, שבו נתבקשו להגדיר את הציון שהם מעונינים להגיע אליו, לרשום עד כמה חשובה להם הצלחה במבחן ועד כמה נראה להם סביר שהם יגיעו ליעד שלהם. הסקר גם ביקש מהלומדים להעריך את סוגי השאלות שיהיו במבחן ולדרג עד כמה חומרי הלמידה שברשותם שימושיים ומסייעים: סיכומי השיעור, תרגולים, ספרי הלימוד, עמיתים וכד'.

מהלך המיפוי הקצר הזה עשה את כל ההבדל: הלומדים שיפרו הישגים, הפכו להיות מעורבים יותר בתהליך הלמידה שלהם, השתמשו באסטרטגיות מועילות יותר וניהלו טוב יותר את תהליך ההתכוננות. למרות שמדובר בתוצאות אינטואיטיביות ובשיטה זולה ומעשית, רוב הלומדים מחמיצים את שלב המטה-קוגניטיציה שהם זקוקים לו ופוגעים בסיכויי ההצלחה שלהם.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
מפתחים למידה או הדרכה? בואו לקחת חלק מסקר הארצי הגדול למיפוי מקצוע מפתח ההדרכה בישראל ולגלות עם איזה מודלים וטכנולוגיות עובדים המפתחים ומה החסמים שהם מזהים במקצוע שלהם. בין המשיבים יוגרל פרס.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-15,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון