|
גיליון מס' 495, 23 ביולי 2017 |
|
|
|
|
|
|
|
מהו משפט המשוב שמעלה ב- 40% את נכונות הלומד להתאמץ ולהשתפר?
משפט משוב אחד בן 17 מילים מקפיץ את הסיכוי שהלומד יתאמץ להשתפר:
"אני נותן לך את המשוב הזה בגלל שיש לי ציפיות גבוהות ממך ואני יודע שתוכל להשיג אותן".
החוקרים מסבירים את האפקט של משפט מסוג זה כחיבור של שלושה מסרים:
1. הלומד הוא חלק מקבוצה.
2. הקבוצה הזו היא מיוחדת ויש בה סטנדרטים גבוהים.
3. המנחה מאמין שהלומד יכול להגיע לסטנדרטים אלו.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
מי עייף יותר בסוף יום עבודה? זה שרץ והתרוצץ או זה שישב כל היום מול מחשב?
מתברר שהמאמץ המנטלי הוא זה שקובע. מי שישב כל היום וכתב מיילים לא צריך להתייסר, והתשישות שלו בסוף יום מובנת וניתנת להסבר מדעי.
| |
|
|
|
|
|