|
גיליון מס' 465, 27 בנובמבר 2016 |
|
|
|
|
|
|
|
האם יש הסבר מדוע שיטת ההרצאות מסרבת לחלוף מהעולם?
רק כמחצית מהסטודנטים שמגיעים לקורס בתחילת סמסטר, שורדים עד סופו. 90% מהסטודנטים שוכחים את מה שהיה בהרצאה כמעט באופן מיידי, סטודנטים שלמדו דרך הרצאה פרונטלית נכשלים יותר במבחנים מאשר אלו שלמדו באופן פעיל, ועדין שיטת ההרצאות כאן. כיצד אפשר להסביר את זה שמיליונים רבים בעולם ממשיכים לללמוד וללמד בשיטה שחלפה מן העולם? חוקר אמריקאי מסביר, במאמר שפורסם ב- BBC, ששיטת ההרצאה באקדמיה תישאר עוד שנים רבות. זאת, בגלל שמחקר ולא הוראה הוא שקובע את הצלחת המוסד האקדמי ואין למרצים תמריצים שיגרמו להם לחשוב מחדש על שיטת ההוראה שלהם בכיתה. המרצה מקדיש אלפי שעות עבודה למחקר שלו ומעט מאוד למיומנות אחרת לגמרי הנדרשת ממנו- להבטיח את אפקטיביות שיטת ההוראה שלו.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
לא כולם אוהבים, לא כל מקומות העבודה מאפשרים, אך נראה שהאזנה למוזיקה בזמן העבודה עשויה לשפר את הביצועים שלנו.
| |
|
|
|
|
|