אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 458, 11 בספטמבר 2016
הטריק שיגרום לכם ליצור זכרון לטווח ארוך

רוצים לזכור לטווח ארוך משהו שחשוב לכם? הטריק ליצירת זכרונות ארוכי טווח הוא למצוא משהו מעניין וחדש לעשות בסמוך לזמן הלמידה, שיאפשר למוח לשחרר את המוליך העצבי דופמין. הפעילות המענינת לא חייבת להיות קשורה לנושא הלמידה. שחרור הדופמין "מדביק" גם את הזכרונות מהלמידה שהתרחשה בסמוך לפעילות. המחקר שחושף את המתודה הזו, מסביר מדוע כולנו זוכרים פרטים רבים, למשל באשר למה עשינו היום לפני 15 שנה (11.9.2001, נפילת מגדלי התאומים). האירוע יוצא הדופן של אותו יום "לוקח" איתו לזכרון ארוך הטווח גם אירועים שגרתיים שהתרחשו באותו יום. המחקר מראה שלא צריך אירועים כה דרמטיים כדי לאפשר "הרחבת זכרון" שכזו. סטודנט שישחק משחק וידאו מלהיב בהפסקה מהלימודים שלו יהנה מאותה הרחבה. מנהל שמשנן טקסטים לקראת נאום, יכול לשחק טניס מיד אח"כ, ולהבטיח שימור טוב יותר של הלמידה. הטריק הוא למצוא משהו מספיק מענין לעשות כדי להפעיל את שחרור הדופמין.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
שעמום נחשב למצב שיש להימנע ממנו, אך חוקר בריטי שבחן את עצמו בזמן שעמום, מסביר שלשעמום יש כח דומה למדיטיציה והזדמנות גדולה לתחושות תגמול.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-10,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון