אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 431, 14 בפברואר 2016
חוקרים חשפו דרך ללמוד מיומנות חדשה במהירות כפולה

חוקרים ביקשו מ- 3 קבוצות ללמוד מיומנות חדשה. הקבוצה הראשונה תרגלה פעם אחת, הקבוצה השניה תרגלה פעמיים עם 6 שעות הפסקה. הקבוצה השלישית תרגלה פעמיים, כמו הקבוצה השניה, אלא שהתרגול השני היה שונה מהתרגול הראשון, מגוון יותר ואף קשה יותר. לאחר זמן זהה נבחנו הקבוצות על הפעלת המיומנות הבסיסית. כצפוי, הקבוצה שתרגלה פעמיים הצליחה יותר מהקבוצה שתרגלה פעם אחת. הגילוי המפתיע היה שביצועי המיומנות של הקבוצה השלישית היו טובים פי 2 מביצועי הקבוצה השניה. כלומר, רכישת מיומנות מתבצעת באופן מיטבי לא רק בגלל תרגול חוזר, אלא בגלל גיוון המשימה והוספת קושי אחר לגביה. רוצים להגיע למיומנות גבוהה של הלומד? הקפידו לתרגל אותו באופנים מגוונים ואף קשים יותר ממה שהוא נדרש אליהם.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
הדיקנית של אוניברסיטת MIT, עזבה את מקום עבודתה היוקרתי לטובת הקמת אוניברסיטה חדשה ללא הרצאות וללא כיתות, בתקווה להביא בשורה חדשה לאופן שבו צריכה להתבצע למידה אקדמית בעידן הדיגיטלי. בראיון איתה היא מסבירה מדוע התקהלות סטודנטים להרצאות פרונטליות בנות שעה וחצי היא שיטה שאבד עליה הכלח.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-6,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון