אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 420, 29 בנובמבר 2015
האם ניתן לנבא את היכולת שלנו לתת תשומת לב?

מחקר פורץ דרך הצליח לנבא את היכולת של אנשים לתת תשומת לב וקשב למשימה. הניבוי מתבסס על מיפוי סריקות מוח ובניית "פרופיל קשרים מוחיים" ממנו ניתן לדעת את עוצמת הריכוז והקשב שלהם. לטענת החוקרים, ניתן יהיה לפתח "מדד תשומת לב מוחי" לכל אחד מאיתנו, ולאפשר לנו ללמוד באופן מותאם יותר, על פי דפוסי הקשרים במוח שלנו.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
רוצים ללמוד טוב יותר? הפסיקו לבצע משימות בו זמנית (מולטי-טסקינג).
לא רק שמעבר בין משימות מעכב תהליכי למידה (בשל הזמן לחזור לכל משימה ולהיזכר בה), אלא שעצם תהליך הלמידה נפגם בזמן ריבוי משימות. מחקר חדש הוכיח שהמידע שנלמד בזמן ריבוי משימות מנותב למקום "שגוי" במוח.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-6,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון