אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 401, 28 ביוני 2015
5 מתודות שאסורות לשימוש בלמידה


בעידן בו נעשים מאמצים גדולים לגוון במתודות הלמידה על מנת להגביר את האפקטיביות שלה, חשוב לדעת גם מה לא לעשות. מאמר שפורסם בשבוע שעבר מציג 5 מתודות שאסור להשתמש בהן כאשר רוצים ללמד משהו חדש: "להשליך למים" – העמדת לומד במצב שהוא צריך להתמודד עם חומר בצורה עיוורת ובלי הכנה מוקדמת; "להימנע מעמדה"- הלומדים מצפים מהמלמד שיכווין אותם ושיהיה בעל עמדה כלשהי לגבי תהליך הלמידה, אחרת התחושה תהיה זהה להשלכה למים; "להפחיד"- אגרסיביות יתר של המנחה תימנע מהלומדים לבטא את מה שהם לא יודעים; "לחוד חידות"- ריבוי שאלות ללומדים, ומתן תשובה לשאלה של לומד באמצעות שאלה נוספת; "אין השלמות": הסתמכות על הקשבה למנחה בתור החומר היחידי ללמידה ללא מתן פעילות נוספת שבה הלומדים מבצעים משהו עם החומר שלמדו או שילוב של עזרי למידה נוספים שאינם מבוססים על הקשבה בלבד. הרשימה היא תזכורת מצויינת ממה להימנע, גם למומחי למידה ותיקים.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
חשיבת יתר, היא מצב שבו אנו חושבים ומנתחים סוגייה קטנה יחסית במשך זמן רב וכך הופכים אותה לגדולה, מעיקה ואף הרסנית. קראו על 9 הרגלים שיאפשרו לנו לחשוב על נושא שמעסיק אותנו באופן פרופרוציונאלי ובריא.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-6,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון