אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 393, 26 באפריל 2015
שמרת את הקובץ? כעת ניתן לזכור טוב יותר תוכן חדש


שמירת קובץ משחררת אותנו ללמידת תוכן חדש ללא עומס. בסדרת ניסויים שנערכו השנה, השתתפו בכל פעם 2 קבוצות מתנדבים. 2 הקבוצות נדרשו ללמוד רשימה של 8 מילים. קבוצה אחת נתבקשה לשמור את הקובץ בו המילים שרשמו והקבוצה השנייה נתבקשה לסגור הקובץ ללא שמירה. לאחר מכן נתבקשו המשתתפים ללמוד רשימה שניה של מילים. בסוף הניסוי נבחן הזיכרון של הלומדים על המילים ברשימה השנייה.
החוקרים גילו שהאנשים ששמרו את הקובץ הראשון זכרו טוב יותר את המילים מהקובץ השני לעומת קבוצת הביקורת. המחקר מראה עד כמה אנו מתייחסים לשמירה הדיגיטלית כסוג של יכולת חיצונית המפחיתה מטען ממשאבי הזיכרון שלנו. ככל שנשמור לעצמנו מידע שאנו לא זקוקים לא באותו רגע, נגדיל את היכולת ללמוד דברים חדשים.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
עונת הבחינות מתקרבת, וההורים של הילדים הנבחנים מחפשים כל דרך לעזור. במזרח הודו, למשל, ההורים פשוט מטפסים על בניין בית הספר ומעבירים את תשובות המבחן דרך החלון.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-6,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון