אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 389, 15 במארס 2015
הטיה בלמידה קבוצתית: אם מניחים שכל הלומדים שווים ביכולותיהם פוגעים בתוצאה הלימודית שלהם


אנשים בעלי יכולות מקצועיות שונות נוטים לתת לשאר החברים "זכויות שוות" בעת למידה קבוצתית, אך חוסר האבחנה הזה מונע מהקבוצה לקבל את ההחלטות הטובות ביותר ולהצליח. מחקר חדש מגלה שקבוצות עם חברים בעלי אותן יכולות יגיעו לתוצאות הלמידה הטובות ביותר ושהנטייה לייחס יכולות שוות לכל חברי הצוות עלולה לתת משקל יתר לבעלי היכולות הנמוכות יותר וכך לפגוע בכולם. המחקר מציע להתייחס ליכולות השונות של הלומדים בתהליך הלמידה על מנת להביא ללמידה מיטבית.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
14 דברים שלא נרצה לראות יותר בכיתה של המאה ה- 21 (אך אנחנו עדין רואים הרבה). ביניהם: חדרי מחשבים, איסור על הכנסת טלפונים, ספריות מסורתיות, כל התלמידים מקבלים אותו דבר, והתחלה מוקדמת מדי בבוקר בניגוד לחקר המוח העדכני.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-6,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון