|
גיליון מס' 389, 15 במארס 2015 |
|
|
|
|
|
|
|
הטיה בלמידה קבוצתית: אם מניחים שכל הלומדים שווים ביכולותיהם פוגעים בתוצאה הלימודית שלהם
אנשים בעלי יכולות מקצועיות שונות נוטים לתת לשאר החברים "זכויות שוות" בעת למידה קבוצתית, אך חוסר האבחנה הזה מונע מהקבוצה לקבל את ההחלטות הטובות ביותר ולהצליח. מחקר חדש מגלה שקבוצות עם חברים בעלי אותן יכולות יגיעו לתוצאות הלמידה הטובות ביותר ושהנטייה לייחס יכולות שוות לכל חברי הצוות עלולה לתת משקל יתר לבעלי היכולות הנמוכות יותר וכך לפגוע בכולם. המחקר מציע להתייחס ליכולות השונות של הלומדים בתהליך הלמידה על מנת להביא ללמידה מיטבית.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
14 דברים שלא נרצה לראות יותר בכיתה של המאה ה- 21 (אך אנחנו עדין רואים הרבה). ביניהם: חדרי מחשבים, איסור על הכנסת טלפונים, ספריות מסורתיות, כל התלמידים מקבלים אותו דבר, והתחלה מוקדמת מדי בבוקר בניגוד לחקר המוח העדכני.
| |
|
|
|
|
|