|
גיליון מס' 388, 8 במארס 2015 |
|
|
|
|
|
|
|
האם סטרס יכול להועיל ללמידה?
אנו נוטים להניח שסטרס זה דבר רע (stress-מצב דחק/לחץ) ושסיטואציה מלחיצה בלמידה או מבחן רק מחריפה את הדאגות שלנו ופוגעת ביכולות שלנו. חוקרים מאוניברסיטת ייל מגלים שסטרס יכול גם להועיל. החוקרים מחלקים את הסטרס לשני סוגים: Distress (השלילי), לעומת Eustress (החיובי). הסטרס החיובי ממקד אותנו, ממלא אותנו אנרגיות, ומביא אותנו לביצועים אופטימליים. יתרה מכך, עצם המודעות שלנו לכך שלסטרס יש גם צד חיובי מסייעת לנו במצבי לחץ. במחקר הוצבו בפני 2 קבוצות של יועצי השקעות בבנק סיטואציות מלחיצות. קבוצה אחת היתה מודעת לצד החיובי של סטרס ואחת ראתה בסטרס רק מרכיב שלילי. הקבוצה בעלת התפיסה החיובית כלפי סטרס התמודדה עם האתגר באופן פרודוקטיבי ואנרגטי יותר. היועצים הללו גם דיווחו פחות על עייפות, כאבי ראש וכאבי גב לעומת הקבוצה המקבילה. תוצאות המחקר משמעותיות מאוד- חשיבה על סטרס כדבר חיובי מרחיבה את יכולת הביצוע שלנו ויכולה להוות יתרון בהתמודדות עם אתגר. החוקרים מאמינים שהדבר נכון לילדים ומבוגרים כאחד.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
דר' גילה קורץ פרסמה בשבוע שעבר כתבה בעיתון "כלכליסט" ובו תארה מחקר שבוצע בישראל ובחן את אפקטיביות שיטת ה"כיתה ההפוכה" (שיטת למידה שנחשבת לטרנד גדול בשנים האחרונות- למידה מקדימה באמצעות סרטוני וידאו לפני השיעור הפרונטלי). אחת המסקנות הבולטות הן שהלומדים לא ממהרים להתמסר לשיטה ולקחת אחריות על הלמידה. הסטודנטים מעדיפים בבירור לצפות בסרטוני הקורס במהלך השיעורים עם המרצה ועם העמיתים ללמידה, לא לפני כן, ולא לבד.
|
|
|
|
|
|
|