|
גיליון מס' 372, 9 בנובמבר 2014 |
|
|
|
|
|
|
|
מתודה מפתיעה ללמידה שתישאר- לנוח ולהיזכר
למידה של חומר חדש מצליחה יותר אם ללומד היה זמן מנוחה שבה הוא נזכר במה שהוא כבר יודע על החומר הקיים. חוקרים מאוניברסיטת טקסס ביקשו מ- 35 מבוגרים ללמוד תוכן חדש שחולק ל- 2 חלקים. בין החלקים המשתתפים קיבלו זמן הפוגה שבו יכלו לנוח ולחשוב על כל מה שרצו. סריקות המוח של כלל המשתתפים הראו שאלו מהם שניצלו את הזמן למנוחה והיזכרות מחודשת בחומר הצליחו הרבה יותר בלמידת החלק השני. רבים מהם לא עשו זאת במכוון, המחשבות על התוכן "קפצו" אוטומטית. מחקרים רבים הוכיחו את השפעתה של מנוחה על הזיכרון של מה שלמדנו. זו הפעם הראשונה שמתברר שעיבוד מידע בזמן מנוחה "מקפיץ" יכולות ללמידה העתידית. מכאן, שרפלקציה לא רק משפיעה על מה שכבר למדנו, אלא על הזיכרונות החדשים שעומדים להצטרף. רוצים ללמוד טוב יותר בשיעור הבא? צאו למנוחה ו"לחצו replay בתוך הראש" על תכני השיעור הקודם.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
בזכות הבהלה. רבים מאתנו חווים חלומות בלילה שלפני מבחן. חוקרים שעקבו אחר אלפי סטודנטים מדווחים על חלומות רבים כאלו לאורך הסמסטר ובעיקר בלילה שלפני המבחן. הסצנות הרווחות: לא מצליחים לפתור שאלות, מאחרים בדרך, העט לא כותב... כעת מתברר שאולי כל זה קצת משתלם. ציוניהם של חולמי חלומות הבלהה גבוהים יותר משל עמיתיהם והממצאים מעלים את ההשערה שהחרדה ותחושת האיום מסייעים להצלחה במבחן עצמו.
|
|
|
|
|
|
|