|
גיליון מס' 370, 26 באוקטובר 2014 |
|
|
|
|
|
|
|
כח השכנוע של גרפים בתהליכי למידה
רוצים להעביר מסר בתהליך למידה ולשכנע את הלומדים לגביו? אולי כל מה שאתם צריכים זה גרף טוב. מחקר השווה בין שתי קבוצות שקראו תוכן פרסומי, קבוצה אחת עיינה בטקסט והקבוצה השנייה קיבלה גם גרף שהעביר בדיוק את אותם נתונים. 75% מקוראי הטקסט השתכנעו מהפרסום הטקסטואלי אך לא פחות מ- 96% השתכנעו מאותם נתונים כאשר הוצגו באמצעות גרף. נראה שהנכונות שלנו "להאמין" לנתונים בגרף נובעת מתחושת המדעיות שגרף מספק מצד אחד, כמו גם היכולת שלנו להתרכז ולהבין חומר טוב יותר כאשר הוא מוגש לנו בצורה ויזואלית.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
מדוע אנחנו מסמיקים? סרטון וידאו של 2 דקות יסביר לכם על אחד הרפלקסים המוזרים ביותר שיש לבני אדם (ואין לאף בעל חיים אחר), צפו בסרטון ללמוד על המדע שמאחורי התופעה ועל הקודים החברתיים שמבטא מי שמסמיק.
|
|
|
|
|
|
|