אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 369, 19 באוקטובר 2014
שיטת הלמידה האפקטיבית ביותר היא לבקש מהלומד ללמד מישהו אחר


תלמידים שחושבים שיצטרכו ללמד את החומר שלמדו יצליחו יותר מתלמידים שיתכוננו למבחן על אותו חומר. מחקר השווה בין 2 קבוצות. באחת נדרשו הלומדים ללמוד את החומר לקראת מבחן, ובשני הם נדרשו ללמוד את החומר כדי ללמד מישהו אחר. בפועל שתי הקבוצות נבחנו ואף קבוצה לא לימדה מישהו, אך הקבוצה שחשבה שתצטרך ללמד זכרה טוב יותר במבחן.
הלומדים שחשבו שיצטרכו ללמד חומר שלמדו, זכרו יותר חומר, שלפו את הידע מהר יותר, מדויק יותר במיוחד בחלקים החשובים יותר של החומר. הצורך ללמד את החומר גורם ללומדים להשתמש באסטרטגיות טובות יותר של ניהול וארגון החומר. רוצים להבטיח למידה מיטבית? בטלו את המבחן ובקשו מהלומד ללמד.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
חוקרים ערבבו שתי תמונות של שחקניות קולנוע ידועות לתמונה אחת (למשל את אנג'לה ג'ולי עם האלי בארי), אך זה לא שינה לנחקרים. הם המשיכו לראות את השחקנית שהכירו גם כאשר תמונתה עורבבה עם פרצוף אחר. עוד הוכחה לכך שהראייה שלנו היא סובייקטיבית ותלויה במה שנראה לנו הגיוני, גם אם בפועל מוצב לפנינו משהו אחר לגמרי.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-4,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון