|
גיליון מס' 369, 19 באוקטובר 2014 |
|
|
|
|
|
|
|
שיטת הלמידה האפקטיבית ביותר היא לבקש מהלומד ללמד מישהו אחר
תלמידים שחושבים שיצטרכו ללמד את החומר שלמדו יצליחו יותר מתלמידים שיתכוננו למבחן על אותו חומר. מחקר השווה בין 2 קבוצות. באחת נדרשו הלומדים ללמוד את החומר לקראת מבחן, ובשני הם נדרשו ללמוד את החומר כדי ללמד מישהו אחר. בפועל שתי הקבוצות נבחנו ואף קבוצה לא לימדה מישהו, אך הקבוצה שחשבה שתצטרך ללמד זכרה טוב יותר במבחן.
הלומדים שחשבו שיצטרכו ללמד חומר שלמדו, זכרו יותר חומר, שלפו את הידע מהר יותר, מדויק יותר במיוחד בחלקים החשובים יותר של החומר. הצורך ללמד את החומר גורם ללומדים להשתמש באסטרטגיות טובות יותר של ניהול וארגון החומר. רוצים להבטיח למידה מיטבית? בטלו את המבחן ובקשו מהלומד ללמד.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
חוקרים ערבבו שתי תמונות של שחקניות קולנוע ידועות לתמונה אחת (למשל את אנג'לה ג'ולי עם האלי בארי), אך זה לא שינה לנחקרים. הם המשיכו לראות את השחקנית שהכירו גם כאשר תמונתה עורבבה עם פרצוף אחר. עוד הוכחה לכך שהראייה שלנו היא סובייקטיבית ותלויה במה שנראה לנו הגיוני, גם אם בפועל מוצב לפנינו משהו אחר לגמרי.
|
|
|
|
|
|
|