אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 353, 15 ביוני 2014
50 תיאוריות למידה במבט מחודש


סוקרטס, דיואי, סקינר, פיאז'ה, פבלוב, בלום, קירקפטריק, גרדנר ועוד רבים וטובים מצטופפים להם בעמוד אחד באתרו של דונלד קלארק והתיאוריות שלהם נבחנות מחדש בקצרה. מי שרד את מבחני המדע המודרני ומי הותיר אחריו מיתוסים שעד היום מושרשים אצל כולנו שלא לצורך? עיינו במבט החדש והמשעשע על כל מה שכבר אמרו צדקו וטעו לגבי למידה ב- 2,500 השנים האחרונות.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
כשיש בשורות טובות ובשורות רעות- מה עדיף לשמוע קודם ומתי לומדים יותר? ע"פ מחקרים רוב האוכלוסייה מעדיפה לשמוע קודם את הבשורות הרעות, אך מתברר שמי שרוצה ללמוד יעדיף דווקא את ההפך. מי ששמע קודם את הבשורות הרעות, התאושש מהר יותר ושמר על מצב רוח טוב יותר כי נשאר עם טעם הבשורות הטובות. מי ששמע את הבשורות הטובות קודם, גילה נכונות גדולה יותר ללמוד ולהשתפר כתוצאה מטעם הבשורות הרעות. מה ששמענו בסוף מייצר אפקט חזק יותר הלאה. הבשורות הטובות בסוף מאפשרות לנו לחוש טוב יותר, הבשורות הרעות בסוף מעודדות אותנו ללמוד משהו חדש.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-4,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון