|
גיליון מס' 353, 15 ביוני 2014 |
|
|
|
|
|
|
|
50 תיאוריות למידה במבט מחודש
סוקרטס, דיואי, סקינר, פיאז'ה, פבלוב, בלום, קירקפטריק, גרדנר ועוד רבים וטובים מצטופפים להם בעמוד אחד באתרו של דונלד קלארק והתיאוריות שלהם נבחנות מחדש בקצרה. מי שרד את מבחני המדע המודרני ומי הותיר אחריו מיתוסים שעד היום מושרשים אצל כולנו שלא לצורך? עיינו במבט החדש והמשעשע על כל מה שכבר אמרו צדקו וטעו לגבי למידה ב- 2,500 השנים האחרונות.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
כשיש בשורות טובות ובשורות רעות- מה עדיף לשמוע קודם ומתי לומדים יותר? ע"פ מחקרים רוב האוכלוסייה מעדיפה לשמוע קודם את הבשורות הרעות, אך מתברר שמי שרוצה ללמוד יעדיף דווקא את ההפך. מי ששמע קודם את הבשורות הרעות, התאושש מהר יותר ושמר על מצב רוח טוב יותר כי נשאר עם טעם הבשורות הטובות. מי ששמע את הבשורות הטובות קודם, גילה נכונות גדולה יותר ללמוד ולהשתפר כתוצאה מטעם הבשורות הרעות. מה ששמענו בסוף מייצר אפקט חזק יותר הלאה. הבשורות הטובות בסוף מאפשרות לנו לחוש טוב יותר, הבשורות הרעות בסוף מעודדות אותנו ללמוד משהו חדש.
|
|
|
|
|
|
|