אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 352, 8 ביוני 2014
התקדמות בלמידה כרוכה גם בנסיגה בלמידה


אנו נוטים להתייחס להתקדמות בתהליך הלמידה כמעין קפיצת מדרגה, כאילו תהליך הלמידה הוא סולם עם שלבים. חוקרים מציעים היום מטאפורה אחרת לתיאור התהליך. חלק משלב ההתקדמות כולל גם נסיגה טבעית בעת התמודדות עם חומר חדש והאינטראקציה בין הידע הישן לידע החדש. התיאור ההולם יותר יהיה של גלים בים שלעיתים מתנגשים זה בזה. כאשר אנחנו מבקשים ליישם חומר חדש, ישנם שלבים טבעיים של התנגשות בין "גלי תדר" של החומר הישן עם החומר החדש. התנהגות זו נכונה לכל גיל ולכל תוכן. הלומד שלכם נסוג לפתע אחורנית וחוזר לפעול בדרכים שקיוויתם שהוא כבר יצא מהם? אין סיבה לתחושה של כישלון או תסכול, זהו רכיב בתנועה טבעית של הלמידה, בדרך להתקדמות ממשית ביכולותיו.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
כוחה של תחושת המסוגלות. מחקר בריטי מגלה כי לבישת חולצה עם הדפס של סופרמן בזמן מבחן משפרת את הציונים של הנבחנים ומעוררת את תחושת המסוגלות להצליח ולשפר את ביצועיהם.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-4,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון