|
גיליון מס' 349, 18 במאי 2014 |
|
|
|
|
|
|
|
50% יותר נכשלים בשיטת הלמידה הפרונטלית לעומת למידה פעילה
בשבוע שעבר פורסם אחד המחקרים המקיפים ביותר מאלו העוסקים בהשוואה בין למידה באמצעות הרצאה לבין למידה פעילה.
על פי המחקר, כמות הנכשלים בקרב תלמידים הלומדים במסגרת הרצאה גבוה
ב- 50% (!) לעומת תלמידים שלמדו באופן פעיל, בעיקר באמצעות השתתפות בדיונים ופתרון בעיות. הציון הממוצע של תלמידים בלמידה פעילה גבוה ב- 6% מאלו שלמדו בכיתה פרונטלית.
"זה יהיה כמעט לא אתי מצד להמשיך ללמד רק בהרצאה פרונטלית אל מול הנתונים האלו" אמר אחד המרצים שהגיב לנתונים ועוסק שנים במאבק להפחתת כמות ההרצאות הפרונטליות במוסדות אקדמיים. " זו הוכחה מוצקה עד כמה הרצאה פרונטלית היא שיטה לא עדכנית, משעממת ולא אפקטיבית".
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
אינפוגראפיק חדש מציג נתונים מעודדים על שיטת ה"כיתה ההפוכה". יותר מורים ומדריכים התנסו בשיטה, רובם הגדול ממליץ להשתמש בה מדי פעם, הציונים עולים והתלמידים מעורבים יותר.
|
|
|
|
|
|
|