אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 349, 18 במאי 2014
50% יותר נכשלים בשיטת הלמידה הפרונטלית לעומת למידה פעילה


בשבוע שעבר פורסם אחד המחקרים המקיפים ביותר מאלו העוסקים בהשוואה בין למידה באמצעות הרצאה לבין למידה פעילה.
על פי המחקר, כמות הנכשלים בקרב תלמידים הלומדים במסגרת הרצאה גבוה ב- 50% (!) לעומת תלמידים שלמדו באופן פעיל, בעיקר באמצעות השתתפות בדיונים ופתרון בעיות. הציון הממוצע של תלמידים בלמידה פעילה גבוה ב- 6% מאלו שלמדו בכיתה פרונטלית.
"זה יהיה כמעט לא אתי מצד להמשיך ללמד רק בהרצאה פרונטלית אל מול הנתונים האלו" אמר אחד המרצים שהגיב לנתונים ועוסק שנים במאבק להפחתת כמות ההרצאות הפרונטליות במוסדות אקדמיים. " זו הוכחה מוצקה עד כמה הרצאה פרונטלית היא שיטה לא עדכנית, משעממת ולא אפקטיבית".
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
אינפוגראפיק חדש מציג נתונים מעודדים על שיטת ה"כיתה ההפוכה". יותר מורים ומדריכים התנסו בשיטה, רובם הגדול ממליץ להשתמש בה מדי פעם, הציונים עולים והתלמידים מעורבים יותר.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-4,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון