|
גיליון מס' 344, 30 במארס 2014 |
|
|
|
|
|
|
|
הדרך הטובה ביותר לשמור על מקום העבודה הקיים, היא ללמוד משהו חדש
47% ממקומות העבודה שלנו יוחלפו בעשורים הקרובים במחשב ומחקרים על מקומות העבודה מראים כי הדרישות למיומנויות וכשירות מקצועית מתחלפות בכל 3 שנים. למעשה, כל הגעה למצב של כשירות מקצועית היא התחלתה של תקופה של ירידה בכשירות וכדי לשמור עליה חייבים כל הזמן ללמוד. מדינות שונות מגיבות באופן שונה למהפכה הדיגיטלית בשוק העבודה. במדינות רבות יש עלייה בעובדים עצמאיים לעומת שכירים על מנת לשמור על הגמישות הנדרשת, במדינות אחרות יש ירידה בתקציבי ההדרכה בארגונים מתוך הנחה שהעובדים יתחלפו ממילא והלמידה האישית שלהם היא הכלי להתפתחות שלהם. בריטניה לעומת זאת הכריזה על גישה פרו-אקטיבית והודיעה על לימודי חובה של תכנות מחשבים לכל הילדים בממלכה החל מגיל 5, כך שיהיו בעלי מיומנויות דיגיטליות גמישות. נראה שלמידה מתמשכת וגמישה היא הדרישה היחידה שאנו יכולים לתבוע מעצמנו על מנת להתמודד עם עולם כה משתנה.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
בעידן ה"סלפי" אנו מצלמים את עצמנו יותר ויותר, אך רבים מאיתנו לא מרוצים מהתמונות של עצמנו. מעבר לעיוותים שנוצרים מתצלום טלפוני צמוד לפרצוף, יש גם הסבר מתחום חקר המוח. מסתבר שבתפיסה העצמית שלנו אנו מכירים את את איך שאנו נראים רק באמצעות התבוננות במראה, לזה אנחנו רגילים וככה אנחנו אוהבים את איך שאנו נראים. כל תמונה אחרת שלנו מפריעה לנו. התמונה בטלפון מדויקת יותר לעומת המראה ומחדדת לנו תחושות של אי סימטריה שאנו לא מכירים מהתבוננות במראה.
|
|
|
|
|
|
|