|
גיליון מס' 337, 9 בפברואר 2014 |
|
|
|
|
|
|
|
מהיכן הגיעה ה"חשיבה מחוץ לקופסה" ומדוע מעולם לא היה לה סיכוי
"לחשוב מחוץ לקופסה" הוא אחד המונחים הקליטים בעולמות הלמידה, הניהול והפסיכולוגיה ומטבע לשון הכרחי בכל סדנה לחשיבה יצירתית. המונח נולד בעקבות מחקר בודד שבחן האם אנשים מצליחים למתוח קו רצוף בריבוע בן 9 נקודות. רק כחמישית מאיתנו "חושבים מחוץ לקופסה" ומותחים את הקו מחוץ לריבוע על מנת לאפשר את הרצף. המחקר נבדק מחדש לאחרונה, והתברר שגם כאשר מספרים לנבחנים שאפשר לצאת מחוץ לגבולות הריבוע, אין שינוי משמעותי בכמות האנשים שמצליחים לפתור את החידה. הקישור האוטומטי שיש לכולנו, על פיו "חשיבה מחוץ לקופסה" = חשיבה יצירתית, מתברר כמיתוס המבוסס על מחקר שגוי אחד וקופירייט מצוין.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
רגע לפני שאתם מחפשים את הדבר הבא בטכנולוגיות הלמידה: מבט היסטורי משעשע ופוקח עיניים על 15 טכנולוגיות למידה שהיו אמורות להיות הדבר הבא.
|
|
|
|
|
|
|