אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 335, 26 בינואר 2014
הקשיבו הקשיבו – מודל פרקטי להקשבה שלומדים ממנה

רעש רב מונע מאתנו להקשיב וללמוד. חלק מהרעש הוא חיצוני אבל הרבה ממנו הוא פנימי. בזמן שיעור אנו עשויים "להרעיש" לעצמנו ולא להקשיב. זה יכול להיות שיר שתקוע בראש, חלום בהקיץ או ספקות לגבי היכולת ללמוד את החומר. מאמר חדש מציע לאמן את הלומדים במיומנות ההקשבה כדי לאפשר למידה משמעותית יותר. המודל מנחה ב- 4 שלבים איך להקשיב. מתחילים בעצירת הדיאלוגים הפנימיים בראש, ממשיכים בציפייה ללמידה חדשה ומסיימים ב"ניגון מחדש" של האינפורמציה שנכנסה.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
"בצעירותנו אנו לומדים. בזקנותנו - אנו מבינים"
אנשים בגיל הזקנה יודעים יותר ומשתמשים טוב יותר בידע שיש להם והתפיסה הרווחת כאילו יש אצלם פגיעה קוגניטיבית היא מיתוס. מחקר חדש מסביר כי המוח בגיל הזקנה מבצע תהליך טבעי של שימוש נכון יותר במידע שנכנס אליו כתוצאה מהניסיון שרכש, ומה שנתפס אצלנו כפגיעה בזיכרון הוא למעשה עיבוד נתונים חכם.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-4,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון