|
גיליון מס' 333, 12 בינואר 2014 |
|
|
|
|
|
|
|
בריטניה : 40 מיליון₪ מוקצים להפרכת מיתוסים על המוח בקרב מורים
רדיו BBC בבריטניה מדווח השבוע שקרן בריטית חדשה תשקיע סכום שווה ערך ל- 40 מיליון ₪ על מנת לחקור מנגוני למידה מבוססים חקר מוח בקרב המורים. חקר המוח לא מוכר לאנשי הדרכה הוראה ולמידה ורבים מהם מתנהלים על סמך מיתוסים על האופן שבו המוח לומד.
בכתבה מוצגות 2 דוגמאות למנגנונים מבוססי חקר מוח: עקרון ה- spacing ששם דגש על החשיבות לרווח בין למידה לבין חזרה (בניגוד לאינטואיציות של מורים ומדריכים רבים), והתובנה החדשה לפיה בגיל ההתבגרות המוח לא בנוי ללמידה מוקדם בבוקר.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
כיצד לומדים מומחי הלמידה? סקר שערכה שרית חייט חודיס בקרב כשישים מדריכים, מפתחי למידה ומנהלים מצביע על הרגלי הלמידה של אוכלוסייה זו, ומהווה דוגמה מקסימה לאופן הויזואלי שבו אפשר להציג תוצאות של סקר.
|
|
|
|
|
|
|