אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 321, 20 באוקטובר 2013
הביישנים מרימים ראש בעידן של שיתופיות והחצנה

לפחות שליש מאוכלוסיית העולם הם אנשים מופנמים שהחברה אינה מעניקה להם את ההערכה הראויה ואינה מכירה ביתרון הגדול של מי שחושב בשקט לפני שהוא מבצע משהו. מחקרים מראים שהמורים תופשים דברנים כפיקחים יותר מהמאופקים בלשונם על אף שאין הבדל באינטליגנציה ביניהם. ספר חדש וסדרה של מאמרים בעקבותיו נותנים זרקור חדש לעולם הביישנים והמופנמים, הן כלומדים והן כעובדים. בלוגרית ביישנית בעלת מאות עוקבים, נותנת סדרת טיפים לביישן. איך ללמוד ולתקשר בעולם כה חברתי, פומבי ושיתופי? הזדמנות למידה גם למופנמים שביננו וגם למומחי הלמידה שצריכים להבטיח שהשקטים לא יבלעו בהמולה.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
"דילמת האסיר" של התלמיד בכיתה. סדרת ניסויים שבוצעו עם תלמידים בכיתה מראה ששליש מהלומדים יעדיפו תחרות על פני שיתוף פעולה עם עמיתים כמעט בכל סיטואציה, סרטון משעשע בן חמש דקות מציג את האתגר וההסבר מדוע קשה לנו להנחיל תהליכי למידה קבוצתית כאשר חלק גדול מהלומדים עסוק באינטרסים האישיים שלו ולא רואה בקבוצה הזדמנות ללמידה.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-3,500 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון