|
גיליון מס' 321, 20 באוקטובר 2013 |
|
|
|
|
|
|
|
הביישנים מרימים ראש בעידן של שיתופיות והחצנה
לפחות שליש מאוכלוסיית העולם הם אנשים מופנמים שהחברה אינה מעניקה להם את ההערכה הראויה ואינה מכירה ביתרון הגדול של מי שחושב בשקט לפני שהוא מבצע משהו. מחקרים מראים שהמורים תופשים דברנים כפיקחים יותר מהמאופקים בלשונם על אף שאין הבדל באינטליגנציה ביניהם. ספר חדש וסדרה של מאמרים בעקבותיו נותנים זרקור חדש לעולם הביישנים והמופנמים, הן כלומדים והן כעובדים. בלוגרית ביישנית בעלת מאות עוקבים, נותנת סדרת טיפים לביישן. איך ללמוד ולתקשר בעולם כה חברתי, פומבי ושיתופי? הזדמנות למידה גם למופנמים שביננו וגם למומחי הלמידה שצריכים להבטיח שהשקטים לא יבלעו בהמולה.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
"דילמת האסיר" של התלמיד בכיתה. סדרת ניסויים שבוצעו עם תלמידים בכיתה מראה ששליש מהלומדים יעדיפו תחרות על פני שיתוף פעולה עם עמיתים כמעט בכל סיטואציה, סרטון משעשע בן חמש דקות מציג את האתגר וההסבר מדוע קשה לנו להנחיל תהליכי למידה קבוצתית כאשר חלק גדול מהלומדים עסוק באינטרסים האישיים שלו ולא רואה בקבוצה הזדמנות ללמידה.
|
|
|
|
|
|
|