אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 313, 11 באוגוסט 2013
שיטת המבחן הכפול - כיצד מבחן דו שלבי מספק משוב אישי ללומד בכיתה גדולה?

מחקר מרתק שפורסם השנה בדק מספר שיטות של הערכת למידה של תלמידים בקורס אקדמי, ומצא שהשיטה שאפשרה את הלמידה המיטבית היא שיטת ה"מבחן הכפול". שיטה זו, של מבחן דו שלבי מתוקשב, משלב בין הערכה מעצבת (המאפשרת ללומד לבדוק את עצמו באופן אישי גם בכיתה גדולה בשלב המבחן הראשון), להערכה מסכמת (שמבוצעת בעיקר במבחן השני). ההתנסות הכפולה, המלווה במשוב אישי והזדמנות להערכה נוספת, שיפרה את יכולותיהם של כל התלמידים בכיתה הגדולה, כולל ה"חלשים" והפחיתה הרבה מהמתחים הקשורים לתהליך הערכה.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
ועוד פנינת למידה מהרשת...
הטלפון החכם משתלט על חיינו, אך אפשר להירגע. הנה 6 סיבות מדוע הוא לעולם לא יחליף את המוח שלנו.
לכניסה לקישור לחצו כאן. Share:
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-3,500 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון