|
גיליון מס' 298, 28 באפריל 2013 |
|
|
|
|
|
|
|
Unlearn - כיצד מתקנים למידה שגויה?
לאחר שלמדנו משהו חדש, לא נמהר להיפרד ממנו, אפילו אם התברר לנו שלמדנו טעות.
מורים רבים מאזכרים את קיומה של הטעות ואת תיקונה אך זו אינה למידה אפקטיבית.
מאמר חדש ממפה מספר מנגנוני למידה המאפשרים תיקון אפקטיבי של טעות שנלמדה.
כאשר הטעות נטועה עמוק אצל הלומדים, הדרך היחידה להתמודד היא להכניס אותם לעימות בין התשובות השונות לסוגיה כך שהם יבדקו את המידע החדש ויכנסו ל"אי נוחות קוגניטיבית" אל מול הידע הקיים אצלם.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
המסטיק כבר עבר מיתוג מחדש לאחר שהפסיק להזיק לשיניים, אך מי היה מאמין שהוא גם יכול לתרום ללמידה? מחקר חדש מראה שלעיסת מסטיק מגבירה את הריכוז שלנו, וכתוצאה מכך אנו זוכרים טוב יותר את מה שלמדנו.
|
|
|
|
|
|
|