אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 295, 7 באפריל 2013
Learning 2.0 in
יחידת ההדרכה בארגון |  מתודולוגיות למידה |  טכנולוגיות למידה |  עלות תועלת |  חווית למידה
פלצבו ככלי לשיפור למידה

אנחנו לומדים טוב יותר כש"עובדים עלינו" באמצעות פלצבו.
במחקר פורץ דרך הצליחו חוקרים לשכנע קבוצת לומדים שיש להם יכולות מיוחדות בהתמודדות עם סדרת שאלות (על אף שלא היו להם כאלו). הקבוצה אכן השיגה תוצאות משופרות ב- 20% לעומת קבוצת ביקורת.
נראה ששימוש בפלצבו לקראת תהליך למידה יכול למנוע עיכובים בלמידה שנוצרים כתוצאה מהרגלים ישנים שלנו (כמו חוסר בטחון עם תוכן חדש) או שתחושת המסוגלות גורמת לנו להתאמץ יותר כאשר אנחנו עונים על שאלות.
המחקר בוצע על מדגם קטן אמנם אך החוקרים כבר מציינים לנו עד כמה חשוב שנציג ללומדים שלנו יכולות שכבר קיימות בהם אך הם אינם מודעים לכך.
לכניסה לקישור לחצו כאן.
ועוד פנינת למידה מהרשת...
אם אתם משוחחים עם מישהו ונתקלים באחד מתוך שבעה הסימנים הללו, סימן שאתם משעממים אותו... כדאי להכיר.

לכניסה לקישור לחצו כאן.

מתודיקה מספקת שירותי למידה אפקטיבית – אנו מציעים שירותי יעוץ, פיתוח למידה והטמעת למידה בארגונים.
העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-3,000 מנויים.
אתר הבית שלנו הוא מאגר הידע הגדול בישראל בתחום הלמידה הארגונית. לצד כתבות, קישורים ווויקי, צומחים באתר גם פורום לדיון חופשי בכל שאלה שעולה לכם בראש, ובלוג שמאפשר הצצה למה שעובר לנו בראש...
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון