|
גיליון מס' 289, 10 בפברואר 2013 |
|
|
|
|
|
יחידת ההדרכה בארגון |
מתודולוגיות למידה |
טכנולוגיות למידה |
עלות תועלת |
חווית למידה |
|
|
מדוע להימנע משימוש בשאלות רב ברירה בעולם משתנה?
בכל פעם שאנו שואלים את הלומד שאלת רב ברירה על מנת למדוד את ההבנה שלו על משהו, אנחנו מייצרים אשליה והתניה של עולם של "נכון ולא נכון" תוך התעלמות מהזרימה האינסופית של ידע במרחב הדיגיטלי.
בשנים האחרונות רבו המחקרים שהוכיחו ששאלות רב ברירה (המכונות "שאלות אמריקאיות") אינן אפקטיביות ללמידה או לבחינה על אף שהן כלי לבדוק ידע של לומד. בבלוג שפרסם טרי הייק העוסק בחדשנות בלמידה, הוא מסביר ששאלות רב ברירה מכניסות את הלומדים והמלמדים לתבנית של חיפוש אחר תשובה נכונה. זאת באופן שנוגד את ההתמודדות מול אי הודאות הנדרשת בלמידה, בפרט בעולם המשתנה של היום.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
ללמוד לישון או לראות טלביזיה?
צפו בתרשים המתאר את גלי המוח של סטודנט אמיתי לאורך שבוע של חיים. מפתיע לראות שהפעילות המוחית בזמן האזנה להרצאה נמוכה יותר מאשר הפעילות בזמן שינה או צפייה בטלביזיה, והיא בשיאה רק בתרגול, מבחן ולמידה במעבדה.
לכניסה לקישור לחצו כאן.
|
|
|
|
|
|