|
גיליון מס' 287, 27 בינואר 2013 |
|
|
|
|
|
יחידת ההדרכה בארגון |
מתודולוגיות למידה |
טכנולוגיות למידה |
עלות תועלת |
חווית למידה |
|
|
"קללת המומחיות" : ככל שאנחנו מומחים יותר, כך קשה לנו להסביר לאחרים את הידע שלנו
מחקר חדש מגלה שמומחה בתחומו כל כך מנוסה בתחום המומחיות שלו עד שהוא לא מסוגל לדמיין מהו הדבר שהלומדים אינם יודעים. לראשונה, המחקר מציב גם מספר. המומחה מסוגל להסביר רק 30% מהידע שקיים אצלו בתחום המומחיות.
הנתון הזה מסביר את חשיבותם של מפתחי למידה מאחר והוא מוכיח שמומחים לא יכולים לעצב תהליכי למידה לבד.
אך המחקר אינו רלבנטי רק לתהליכי הוראה, אלא גם להסברים שהורה נותן לילד שלו שמכין שיעורי בית, לאיש מכירות מנוסה שמתקשה להבין מה הלקוח שלו אינו יודע, וודאי למנהל שמתוסכל מכך שהעובדים שלו אינם מבינים אותו מהר יותר.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
בשבוע הבאה מגיעה ארצה כאורחת שלנו דר' אליסון רוזט, אחת המומחיות הגדולות בתחום של טכנולוגיות למידה ותמיכה בביצועים. רוזט תרצה ותנחה סדנה בכנס ה- 20 ללמידה בארגונים. לאחרונה פרסמה רוזט תמונת מצב עדכנית על פוטנציאל הלמידה באמצעות טלפונים ניידים והדרך הנכונה להתחיל.
לכניסה לקישור לחצו כאן.
|
|
|
|
|
|