|
גיליון מס' 286, 20 בינואר 2013 |
|
|
|
|
|
יחידת ההדרכה בארגון |
מתודולוגיות למידה |
טכנולוגיות למידה |
עלות תועלת |
חווית למידה |
|
|
ממרקרים טקסט כדי ללמוד ולזכור אותו טוב יותר? אחת השיטות הפחות אפקטיביות ללמידה
ערב עונת המבחנים, אתר Time פרסם מחקר חדש הבוחן את השיטות האפקטיביות יותר והאפקטיביות פחות ללימוד טקסטים. רבים מאיתנו לומדים טקסטים באמצעות קריאה וסימון חלק מהטקסטים ברקע צבעוני מדגיש (או בעברית צחה - "למרקר" את הטקסט).
המחקר מדרג את השיטה הזו כהכי פחות אפקטיבית ללמידה ולזיכרון, למרות שהיא אחת הפופולריות ביותר בקרב הלומדים.
המחקר ממליץ לנו לקרוא את הטקסט כמה שיותר פעמים ובהפרשי זמן גדולים ככל שניתן בין קריאה לקריאה, ובעיקר לנסות לשאול את עצמנו שאלות על הטקסט מבלי לקרוא אותו ואז לבדוק אם ענינו נכון על השאלות של עצמנו.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
משעמם לכם לפעמים? מצויין.
עודף הגירויים שכולנו מוצפים בהם פוגעים ביצירתיות שלנו, ופרקי זמן של שעמום הם הזדמנות למוח שלנו לנוח קצת ולחפש לעצמו בנחת גירויים פנימיים. דוקא רגעי שעמום אלו עשויים להפוך אותנו ליצירתיים יותר.
לכניסה לקישור לחצו כאן.
|
|
|
|
|
|