|
גיליון מס' 282, 23 בדצמבר 2012 |
|
|
|
|
|
יחידת ההדרכה בארגון |
מתודולוגיות למידה |
טכנולוגיות למידה |
עלות תועלת |
חווית למידה |
|
|
עוצמתה של הרפלקציה
מאמר חדש שפורסם בעיתון Training Industry Quarterly, מגדיר את הרפלקציה כאחד מארבעת הרכיבים המשמעותיים ביותר בלמידה אפקטיבית. רפלקציה היא ה"דבק" שמאחה פריטי ידע שונים שלמדנו ומאפשר לנו לארוז את הלמידה הזו באופן שמבטיח שימור של הידע או הפקת לקחים על משהו שבצענו. במאמר מסביר הכותב כי על אף שרפלקציה היא פעולה קלה מאוד לביצוע, אנחנו נוטים לא לבצע אותה ולא לאתר את המצבים בהם נכון לבצע אותה. הדבר נובע בעיקר מהרצון שלנו לנוע קדימה כל הזמן אל הידע הבא שאנחנו צריכים לרכוש במקום לחזור בעיבוד נוסף על משהו שכבר למדנו. על מנת להפוך רפלקציה לדרך חיים, יש להשתמש בה הן ברמה האישית היומיומית והן בכלל המסגרות והסביבות הלימודיות.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
האם אנחנו מתקרבים למקסימום הניצול של המוח שלנו? מומחים ביולוגים מעלים חשש שהגידול בכמות המידע והידע גורמים לנו ללמוד עוד ועוד באופן שלא הולם את האנרגיות שהגוף שלנו יכול להקצות, ואפילו לסכן את מה שכבר למדנו.
שבוע טוב ואל תלמדו קשה מדי J
לכניסה לקישור לחצו כאן.
|
|
|
|
|
|