|
גיליון מס' 279, 25 בנובמבר 2012 |
___ |
|
|
|
|
יחידת ההדרכה בארגון |
מתודולוגיות למידה |
טכנולוגיות למידה |
עלות תועלת |
חווית למידה |
|
|
לפענח את הלמידה הדיגיטלית
ההוכחות, ההבטחות והפוטנציאל שטרם מומש: קבוצת חוקרים בריטית אספה אלפי מחקרים ותצפיות מכל העולם בתחום הלמידה המתוקשבת והוציאה את הסקירה Decoding Learning. ייחודו של הדוח הוא בכך שהוא זיקק את איכותם של אלפי המחקרים שנאספו על פי מגוון קריטריונים וגורמים מעריכים ונותר לבסוף עם 210 חקרי מקרה של למידה מתוקשבת חדשנית ואפקטיבית. מתוך בסיס מחקרי זה מיפתה הקבוצה את היתרונות שהטכנולוגיה מספקת ללמידה הנוכחית ואת מצבי הלמידה החדשים שנוצרו בזכות הטכנולוגיה. בסקירה מקיפה ובהירה מציגים החוקרים מודלים חדשים המבוססים על הוכחות בשטח ונותנים לנו הזדמנות לפענח מחדש את חידת ה"פדגוגיה של הטכנולוגיה".
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
הטקסונומיה של הבעות הפנים: פסיכולוגים פיתחו סדרת הבעות פנים שיטתית המבטאת עשרות רגשות אנושיים. ניתן להשתמש בתבניות הללו בספרי לימוד, לומדות, משחקים וסרטי למידה. כך ניתן להעביר מסר חזותי אוניברסלי ומבוסס מחקר ו"לשתול" בדמויות ביטוי של רגשות, מחשבות או תחושות כמו פחד, הפתעה והתלהבות. מפתחי למידה, מאיירים או אנימטורים יכולים להוריד את תוכנת התבניות. קיומה של התוכנה ומספר ממצאים מרתקים בנושא הבעות הפנים שלנו פורסמו באתר סקירות השייך לאוניברסיטת MIT.
לכניסה לקישור לחצו כאן.
|
|
|
|
|
|