|
גיליון מס' 278, 18 בנובמבר 2012 |
___ |
|
|
|
|
יחידת ההדרכה בארגון |
מתודולוגיות למידה |
טכנולוגיות למידה |
עלות תועלת |
חווית למידה |
|
|
המוח לא מפסיק להפתיע - מחקר ישראלי חדש מראה שניתן ללמד עיוורים לראות
גמישותו של המוח ויכולתו למתוח חוזקות חדשות על חשבון חולשות או ליקויים ידועה זמן רב, אך מדענים האמינו שיש גם הזדמנויות אבודות בהם המוח לא יכול לשחזר יכולת שאיננה. אחת הדוגמאות לכך היא ההנחה שרווחה במשך שנים שאין דרך להפעיל את אזור המוח האחראי על ראייה לעיוורים מלידה. מחקר ישראלי חדש שלו שותף פרופ' עמיר עמדי מהאוניברסיטה העברית מגלה כי ניתן להכשיר עיוורים להקשיב לקולות באופן שמפעיל אצלם את החלק האחראי על הראייה במוח. למעשה המוח לאחר למידה "מפעיל" את אותם חלקים האחראים על הראייה כמו אנשים ללא לקוח ראייה. "המוח הוא גמיש עוד יותר ממה שחשבנו" מסביר פרופ' עמדי. "בהדרכה נכונה ובטכנולוגיות נכונות, גם עיוורים מלידה יוכלו לבצע עיבוד של מידע חזותי". המאמר מפנה גם לקטעי וידאו שמציגים את הניסוי שבוצע.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
מקצוע ההוראה הוא המקצוע המעייף ביותר בעולם, כך על פי סקר שפורסם בשבוע שעבר.
השבוע במיוחד נאחל לכולנו הרבה הכלה ושנזכה לימים שקטים בקרוב.
לכניסה לקישור לחצו כאן.
|
|
|
|
|
|