|
גיליון מס' 277, 11 בנובמבר 2012 |
___ |
|
|
|
|
יחידת ההדרכה בארגון |
מתודולוגיות למידה |
טכנולוגיות למידה |
עלות תועלת |
חווית למידה |
|
|
לא יודעים לקרוא ולכתוב, לא מכירים טכנולוגיות – אבל יודעים ללמוד באמצעות משחק
סיפור שנשמע כמעט לא אמיתי ומעורר מחשבה רבה על למידה.
12 מחשבי טאבלט מלאים בספרים דיגיטליים, משחקים ואפליקציות באנגלית, הועברו לכפר נידח ומבודד בהרי אתיופיה. הארגז נמסר לקבוצת ילדים שלא מדברים אנגלית, לא יודעים קרוא וכתוב ומעולם לא ראו טאבלט או מחשב. איש לא הסביר לילדים מהם החפצים שקיבלו ומה הם יכולים לעשות איתם. בתוך 4 דקות הצליחו הילדים לתפעל את המכשיר וכבר לאחר כמה חודשים ידעו את אותיות הא"ב באנגלית ושרו שירים באנגלית. החוקר שליווה את הניסוי הזה רואה בכך בשורה חברתית עולמית למאה מיליון ילדים בעולם שלא נגישים לאף מסגרת למידה פורמאלית, והוכחה לכוח האדיר שיש ללמידה באמצעות משחקים וטכנולוגיה. המאמר פורסם במגזין המדעי המפורסם Scientific American.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
ההתמכרות ההולכת ונמשכת של רבים מאיתנו לפייסבוק כבר נותנת את אותותיה על המוח שלנו. תרשים מאויר קצר (אינפו-גראפיק) מסביר בדיוק מה קורה לנו במוח כשאנחנו נכנסים שוב ושוב ושוב לסביבה החברתית הדינאמית ביותר בעולם.
לכניסה לקישור לחצו כאן.
|
|
|
|
|
|