אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 277, 11 בנובמבר 2012 ___
Learning 2.0 in
יחידת ההדרכה בארגון |  מתודולוגיות למידה |  טכנולוגיות למידה |  עלות תועלת |  חווית למידה
לא יודעים לקרוא ולכתוב, לא מכירים טכנולוגיות – אבל יודעים ללמוד באמצעות משחק

סיפור שנשמע כמעט לא אמיתי ומעורר מחשבה רבה על למידה.
12 מחשבי טאבלט מלאים בספרים דיגיטליים, משחקים ואפליקציות באנגלית, הועברו לכפר נידח ומבודד בהרי אתיופיה. הארגז נמסר לקבוצת ילדים שלא מדברים אנגלית, לא יודעים קרוא וכתוב ומעולם לא ראו טאבלט או מחשב. איש לא הסביר לילדים מהם החפצים שקיבלו ומה הם יכולים לעשות איתם. בתוך 4 דקות הצליחו הילדים לתפעל את המכשיר וכבר לאחר כמה חודשים ידעו את אותיות הא"ב באנגלית ושרו שירים באנגלית. החוקר שליווה את הניסוי הזה רואה בכך בשורה חברתית עולמית למאה מיליון ילדים בעולם שלא נגישים לאף מסגרת למידה פורמאלית, והוכחה לכוח האדיר שיש ללמידה באמצעות משחקים וטכנולוגיה. המאמר פורסם במגזין המדעי המפורסם Scientific American.
לכניסה לקישור לחצו כאן.
ועוד פנינת למידה מהרשת...
ההתמכרות ההולכת ונמשכת של רבים מאיתנו לפייסבוק כבר נותנת את אותותיה על המוח שלנו. תרשים מאויר קצר (אינפו-גראפיק) מסביר בדיוק מה קורה לנו במוח כשאנחנו נכנסים שוב ושוב ושוב לסביבה החברתית הדינאמית ביותר בעולם.

לכניסה לקישור לחצו כאן.

מתודיקה מספקת שירותי למידה אפקטיבית – אנו מציעים שירותי יעוץ, פיתוח למידה והטמעת למידה בארגונים.
העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-3,000 מנויים.
אתר הבית שלנו הוא מאגר הידע הגדול בישראל בתחום הלמידה הארגונית. לצד כתבות, קישורים ווויקי, צומחים באתר גם פורום לדיון חופשי בכל שאלה שעולה לכם בראש, ובלוג שמאפשר הצצה למה שעובר לנו בראש...
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון