אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 259, 29 באפריל 2012 ___
Learning 2.0 in
יחידת ההדרכה בארגון |  מתודולוגיות למידה |  טכנולוגיות למידה |  עלות תועלת |  חווית למידה
פרדוקס הלמידה - על אפקטיביות ה"למידה המתלבטת"

ניסיון להתמודד עם סוגייה חדשה כלשהי, לבד, לפני קבלת הדרכה בנושא, מבטיח למידה אפקטיבית יותר מאשר אם ההדרכה היתה מתרחשת מהרגע הראשון. מסתבר שמשתלם להתלבט וללמוד מיד אחר-כך.
המגזין Time פרסם השבוע תוצאות מחקר ממעבדת חינוך מסינגפור, על תופעת ה- "כשלון היצרני", ששוברת את האינטואיציה שלנו לפיה יש לקחת את הלומד ולהדריך אותו מהרגע הראשון של תהליך הלמידה. במקום זאת יש לתת לו "להתגושש" עם הידע לזמן מה, ולהימנע מלתת לו עזרה בתחילת התהליך.
לקריאת המאמר לחצו כאן.
ועוד פנינת למידה מהרשת...
זכינו לתגובות רבות על הקישור שפרסמנו לפני מספר שבועות בנושא חולשתה של שיטת "סיעור המוחות". למי שמעדיף לקרוא את הנושא בעברית, כתבה מקיפה במוסף הארץ מסבירה בהרחבה ובאופן מרתק שורה של הבנות חדשות החל ממדוע סיעור מוחות לא מקנה תוצאות גבוהות יחסית ועד מבנה החלל במקום העבודה ותרומתו ליצירת רעיונות חדשים.

לכניסה לקישור לחצו כאן.

מתודיקה מספקת שירותי למידה אפקטיבית – אנו מציעים שירותי יעוץ, פיתוח למידה והטמעת למידה בארגונים.
העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-3,000 מנויים.
אתר הבית שלנו הוא מאגר הידע הגדול בישראל בתחום הלמידה הארגונית. לצד כתבות, קישורים ווויקי, צומחים באתר גם פורום לדיון חופשי בכל שאלה שעולה לכם בראש, ובלוג שמאפשר הצצה למה שעובר לנו בראש...
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון