|
גיליון מס' 259, 29 באפריל 2012 |
___ |
|
|
|
|
יחידת ההדרכה בארגון |
מתודולוגיות למידה |
טכנולוגיות למידה |
עלות תועלת |
חווית למידה |
|
|
פרדוקס הלמידה - על אפקטיביות ה"למידה המתלבטת"
ניסיון להתמודד עם סוגייה חדשה כלשהי, לבד, לפני קבלת הדרכה בנושא, מבטיח למידה אפקטיבית יותר מאשר אם ההדרכה היתה מתרחשת מהרגע הראשון. מסתבר שמשתלם להתלבט וללמוד מיד אחר-כך.
המגזין Time פרסם השבוע תוצאות מחקר ממעבדת חינוך מסינגפור, על תופעת ה- "כשלון היצרני", ששוברת את האינטואיציה שלנו לפיה יש לקחת את הלומד ולהדריך אותו מהרגע הראשון של תהליך הלמידה. במקום זאת יש לתת לו "להתגושש" עם הידע לזמן מה, ולהימנע מלתת לו עזרה בתחילת התהליך.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
זכינו לתגובות רבות על הקישור שפרסמנו לפני מספר שבועות בנושא חולשתה של שיטת "סיעור המוחות". למי שמעדיף לקרוא את הנושא בעברית, כתבה מקיפה במוסף הארץ מסבירה בהרחבה ובאופן מרתק שורה של הבנות חדשות החל ממדוע סיעור מוחות לא מקנה תוצאות גבוהות יחסית ועד מבנה החלל במקום העבודה ותרומתו ליצירת רעיונות חדשים.
לכניסה לקישור לחצו כאן.
|
|
|
|
|
|