|
גיליון מס' 257, 15 באפריל 2012 |
___ |
|
|
|
|
יחידת ההדרכה בארגון |
מתודולוגיות למידה |
טכנולוגיות למידה |
עלות תועלת |
חווית למידה |
|
|
20 דקות ללמידה
20 דקות. זהו הזמן המומלץ ליחידת למידה פרונטלית.
דר' סוזן ויינשנק מתארת באתר שלה מחקר בו למידה של 60 דקות שפוצלה לשלוש יחידות של עשרים דקות עם הפסקות קלות, הוטמעה טוב יותר גם חודש לאחר מועד הלמידה. בבלוג שלה מספקת ויינשנק המלצות כיצד לבצע את המעבר מיחידה אחת של עשרים דקות לשנייה ומדוע סדנה של חצי יום צריכה להיות עם 4 הפסקות ולא הפסקה אחת.
|
|
|
|
|
|
|
ועוד פנינת למידה מהרשת...
מודל 70-20-10 בעולם הלמידה הארגונית הוא מודל ותיק יחסית שקיבל תשומת לב מחודשת בזמן האחרון. המודל שם דגש על למידה בסביבת העבודה (70%) ואינטראקציה עם עמיתים (20%) ורק 10% ללמידה פורמלית (הכשרות, קורסים). על אף שנבנו מאז מודלים מעודכנים יותר בתחום הלמידה בסביבת העבודה, ניכר כי חשיבה במודל "70-20-10" הולכת ונעשית נפוצה יותר בתחומים ארגוניים נוספים. ניל פרקינג, מומחה לשיווק דיגיטלי מתאר בבלוג שלו כיצד גוגל בנתה את המשימות ארגוניות במודל 70-20-10 וכיצד קוקה קולה בנתה לפיו אסטרטגיה שיווקית.
לעיון במודל 70-20-10 לחצו כאן.
לקריאת הבלוג של ניל פרקינג על התפשטות המודל לעולמות של כתיבת תוכן, חדשנות ואסטרטגיה עסקית לחצו כאן.
|
|
|
|
|
|