אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 402, 5 ביולי 2015
 
ללמוד יותר זה ללמד פחות
אסף שדה
 
מדוע אין קשר חזק בין הוראה טובה ללמידה טובה? מה קורה כשמבקשים מהלומדים להתאמץ יותר ואיך מבקשים דבר כזה? האם אנחנו לומדים טוב יותר כשיש מבחן בסוף? מה עדיף להגיד ללומד: "אתה חכם, אתה יכול לעשות את זה"- או- "זה יהיה מאמץ, אבל אתה יכול לעשות את זה" ? ...ואיך כל זה מתקשר לתפקיד של מיילדת בחדר לידה? שורה של תובנות שהוצגו בכנס למידה, בינה וחינוך מהווים תזכורת מצויינת למהי למידה שגם נשארת וגם עוברת ומכוונת אותנו לפתח שיעורים שיתרכזו במה עושה הלומד ולא מה מעביר המדריך.

להמשך הקריאה לחץ כאן
Share:
השאלה חשובה מהתשובה
תפיסת חניכה ואימון חדשה מגלה שהשאלות שהחונך שואל חשובות הרבה יותר ממתן התשובות הנכונות, ומשפיעה על תפיסת הניהול והמנהיגות של המאה ה- 21.
Share:
מושג אחד בחודש: מודל RARE
מודל RARE של אריק ג'נסן המתאר 4 עקרונות המשפיעים על זכרון העבודה, Relevant – רלוונטיות, Action – מעורבות לומד, Retrieved – שליפה, Emotional – רגש.

לקריאה נוספת לחצו כאן.
Share:
כל כנסי החינוך והלמידה הבינלאומיים לשנה הקרובה
כלי אחד בחודש:
7 כלים להגברת הויזואליות של תוצרי הלמידה. ולא צריך להיות גרפיקאי כדי להפעיל אותם.
Share:
רק פיננסי!
100 אנשי הדרכה ולמידה מהמגזר הפיננסי (בנקים, חברות ביטוח, חברות כרטיסי אשראי) נפגשו בחודש שעבר לכנס עמיתים L&D FINANCE שנערך על ידי מתודיקה. הכנס התקיים במכון הטכנולוגי בחולון וכלל הרצאות אורח, קבוצות עמיתים והרבה נטוורקינג של הבראנז'ה.
 
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-6,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון