אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
גיליון מס' 394, 3 במאי 2015
 
רוצים לפתח חשיבה מופשטת אצל הלומד? לא תמיד זה בשליטתכם
דורית דאום, יועצת למידה בכירה
 
חשיבה מופשטת מצופה מבוגר של מערכת חינוך, וגם ארגונים עוסקים בה כאשר הם מפתחים אצלם מנהלים ומנהיגים. מחקרים מהשנים האחרונות מציעים אפשרות מטלטלת לפיה אין לנו כמעט יכולת לפתח חשיבה כזו. היכולת לחשיבה מפותחת מושפעת בעיקר מבקרה גנטית. יכול להיות, אם כך, שאנו מבקשים מלומדים להפעיל מיומנויות שהם אינם יכולים להגיע אליהם, ובכך מכניסים אותם לתסכולים מיותרים.

להמשך הקריאה לחץ כאן
Share:
7 עקרונות בפיתוח לומדה שהמוח אוהב במיוחד
פוסט שפורסם בשבוע שעבר מפרט 7 עקרונות שיזניקו את שימור הידע של לומדים בתוצר למידה מתוקשב.
Share:
מושג אחד בחודש: FOMO
FOMO= Fear of Missing Out -
חרדה של אדם לפיה הוא מחמיץ חוויות מתגמלות יותר שאחרים חווים. נחשבת לבולטת בעידן המסכים וריבוי הגירויים.

להרצאת וידאו קצרה על התופעה, דר דן אריאלי, לחצו כאן.
Share:
כל תאוריות הלמידה במפה אחת
כלי אחד בחודש:
אפליקציה חדשה הופכת את תנועות הידיים לשלט-רחוק לניהול המצגת.
Share:
חלפו חודשיים מאז המשרדים שלנו התחפשו לערב אחד לקזינו ועובדי מתודיקה, מחופשים בהתאם, גרפו את הז'יטונים. צפו בתמונות.
 
מתודיקה היא חברת ייעוץ פיתוח וטכנולוגיה בתחומי הלמידה אפקטיבית. העיתון השבועי יוצא מאז שנת 2002 ל-6,000 מנויים.
בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק
למרכז הידע וארכיון העיתונים שלנו מאז 2002
למילון מונחים ויקי מעולמות ההדרכה והלמידה
הסרה |  הרשמה |  שלח את הגיליון לחבר |  הוסף לנו רעיון, תגובה או משוב לגיליון הבא |  צור קשר לכתיבת מאמרים לעיתון