|
הגיון או רגש? על מיומנויות ותנאים להצלחה בעולם החדש
דורית דאום, יועצת למידה |
|
|
|
בשנים האחרונות יש מודעות הולכת וגוברת לחשיבות האינטליגנציה הרגשית והחברתית אך עדין אלו לא מתקרבים למשקל העצום שאנו שמים על יכולות שכליות והציפייה שלנו לחשיבה רציונלית והגיונית. שורה חוקרי מוח פסיכולוגיה וקוגניציה מנסה לנסח מחדש את הקשר שבין הגיון ורגש והחשיבות של כל אחד מהם להצלחה בחיים. מודלים חדשים מלמדים אותנו שלא רק שלא ניתן לנתק בין רגש להגיון, אלא שחשיבה רציונלית היא בעצם תוצאה של הפעלת רגש, וללא הפעלת רגשות לא ניתן לקבל החלטות הגיוניות. אז מה בדיוק אנחנו צריכים כדי להצליח בחיים? מנת משכל גבוהה וציונים טובים, קשרים חברתיים מפותחים או אולי פשוט הרבה רגש וחמלה?
לכניסה למאמר המלא כאן
|
|
|
|
|
|
|
מה חדש בעולם הלמידה המתוקשבת?
20 שנה כמעט מאז הוטבע המונח "e-learning", הזדמנות לבחון כיצד תרמה הלמידה המתוקשבת לאפקטיביות הלמידה בארגונים ומה המגמות המרכזיות כיום בתחום.
|
|
מושג אחד בחודש: הטרמה (Priming)
הפעלה אסוציאציות בזיכרון, לפני ביצוע פעולה באופן שמגביר את זמינות המידע בזיכרון. הידע שלנו שמור במוח ברשתות עצביות. הפעלה של חלק מהרשת, הופכת את הרשת כולה לפעילה.
לשיטות הטרמה בתהליכי למידה כנסו כאן
|
|
|