|
לבחון את המבחן: מה קורה לנו במוח כשאנחנו צריכים לשלוף ידע בזמן בחינה?
טלי גזית אל-בחר |
|
|
|
"להוציא דפים יש מבחן!" הרגע הזה שבו מי שלימד אותנו מבקש לבדוק עד כמה אנחנו שולטים בחומר הנלמד מוכר לכולנו ולרבים מאיתנו אין זיכרונות טובים מרגעים כאלו בין אם הגיעו באופן מפתיע או התכוננו אליהם זמן רב מראש. ואכן, רגעי ההתמודדות שלנו במבחן הם "קוקטייל" של הורמונים וכימיקלים המשפיעים על מה שעובר לנו בראש כאשר אנו צריכים לשלוף ידע בזמן מבחן. מה אנחנו יכולים לעשות, כמומחי למידה, לאפשר שליפת ידע של הלומדים תחת לחץ המבחן?
למאמר המלא כאן
|
|
|
|
|
|
|
מסתכלים על חצי הכוס הריקה? אולי זה כבר "כתוב" לכם במוח
מדוע מתבגרים לא יכולים להתעורר לפני שמונה בבוקר? האם השלמת שעות שינה בסופ"ש באמת מסייעת לנו ומחדשת כוחות? כיצד תורמת השינה לדיאטה? ומדוע שינה עשויה להיות חשובה יותר מלמידה? קראו את אוסף המחקרים של החודשים האחרונים בנושא, כפי שנאספו על ידי לובה משל, ולכו לישון על זה...
|
|
מושג אחד בחודש: נוירוני המראה
נוירוני המראה הם תאי המוח שלנו שמגיבים ולומדים לא כאשר אנו מבצעים פעילות מסוימת אלא כאשר אנו רואים מישהו אחר מבצע את אותה פעולה. קיומם מעיד גם על הלמידה שאנו עושים באמצעות התבוננות באחר וגם על היכולת שלנו לפתח אמפאתיה לאחר.
לקריאה נוספת לחצו כאן
|
|
|