|
מעט המחזיק את המרובה - החשיבות של ויזואליות בתהליכי למידה
אסף שדה, מנהל תחום החינוך, מתודיקה |
|
|
|
אנו מתמודדים עם פי 5 מידע ממה שקיבלנו לפני 30 שנה וקוראים רק20% מכל עמוד אינטרנט שאנו נעצרים בו. האינטרנט, הספרות והעיתונות מגבירים שימוש בייצוגים גראפיים מגוונים. הקלות שבה ניתן לייצר גרפיקה לצורך העברת מסרים ותוכן מאפשר גם לאנשי הוראה ולמידה לאתר עוד ועוד הזדמנויות לשילוב של ייצוגים גראפיים חדשניים בתהליכי הלמידה שלהם.
השימוש באמצעים וזיואליים לתמיכה בתהליכי הלמידה אינו חדש למומחי הלמידה, אך מסתבר שהם צריכים להרבות בכך יותר ואולי אפילו לבדוק מחדש מדוע ברירת המחדל של למידה היא למידה מבוססת מילה (כתובה או בע"פ) . כל מה שקורה עם הגיר על הלוח, מופיע על המצגת, המקרן, החוברת או הלומדה - יותר ייצוגים ויזואליים זה יותר למידה.
|
|
|
|
|
|
|
הצגה, סערה, תכנון ופעולה - על למידה מבוססת מוח בארבעה צעדים
כיצד מעבד המוח מידע בזמן תהליך הלמידה? כיצד הדבר משפיע על האופן שבו אוי מעצבים את תהליך הלמידה? עידו צדוק מציג מודל קצר וישים לתהליך למידה כיתתי המבוסס על הצעדים שהמוח מבצע כאשר הוא קולט מידע.
|
|
מושג אחד בחודש: Brain Dump
כל פעולה שבה אנו מעבירים את הידע שיש אצלנו החוצה לשמירה של התקן חיצוני או כותבים/מתעדים אותו על מנת "לפנות" את המוח מלעסוק בתוכן הזה.
|
|
כלי אחד בחודש:
8 כלים פשוטים ליצירת אוואטרים- לשילוב של דמויות בתוצרי הלמידה- דרך מציינת להכניס חיים אנושיים בתוכן.
|
|
|