|
ניוזלטר אוגוסט 2012 |
אם אינכם רואים את המייל כראוי לחצו כאן
|
|
|
|
|
יחידת ההדרכה בארגון |
מתודולוגיות למידה |
טכנולוגיות למידה |
עלות תועלת |
חווית למידה
|
|
|
הטמעת טכנולוגיות תמיכה בארגון – זווית המשתמש
דר' ערן גל |
|
|
|
|
מערכות תמיכה בביצוע (EPSS - Electronic Performance Support Systems) מאפשרות למשתמש הגעה כמעט מיידית לרמת תפעול גבוהה של מערכות המידע בארגון זאת ללא למידה מקדימה. ארגונים שוקלים הטמעה של טכנולוגיות אלו בעיקר על מנת להתמודד עם אתגרי הכשירות שמזמנת העבודה עם מערכות מידע וכן על מנת להפחית את עלויות ההדרכה. מזווית משתמש הקצה (העובד) שילובה של מערכת מידע המוטמעת ישירות בתהליכי העבודה אותם מבצע עשויה להיות מאתגרת ואף מאיימת. בחינת זווית המשתמש במהלך תכנון והטמעת פתרון מבוסס טכנולוגית תמיכה יכול לתרום באופן משמעותי לקצב אימוץ הפתרון ע"י משתמשי הקצה ולהצלחת הפרויקט באופן כללי. במאמר קצר זה אציין ארבע סוגיות הטמעה המתייחסות לזווית המשתמש ואציע דרכים להתמודד איתן במהלך הפרויקט.
טכנולוגיות תמיכה ביצועים (Electronic Performance Support Systems – EPSS)
המונח EPSS נהגה לראשונה לפני כ-20 שנה. הגדרתו המקורית הקיפה טווח רחב של טכנולוגיות ממערכות ניהול ידע ועד ידע המוטעה בממשק המשתמש...
|
|
|
|
|
|
לפתח הדרכה לפי הספר
סוף סוף יצא ספר שעוסק באופן עדכני ומקיף בפרקטיקה של פיתוח הדרכה. קראו על "ספר הענן" של דר' דני קליין.
|
למידה עם מפות למידה - למידה עם כיוון
מאמר חדש שיצא לאחרונה מסביר את כלי הלמידה המכונה "מפת למידה" ומציג שבעה מצבים בהם מפת למידה תעשה סדר ללומדים ותאפשר להם להתפתח באופן שיתופי ופעלתני.
|
כיצד הדרכה יכולה לשנות התנהגות?
מחקר חדש מגלה כי על אף השקעה רבה בהדרכות משנות התנהגות, כמחצית מהארגונים נכשלים בהדרכות כאלו. הסוד, מתברר הוא לא בהדרכה, אלא בשימור לאורך זמן. קראו את ממצאי המחקר.
|
|
|
סקר החודש: |
"משקפי גוגל" עוד לא יצאו וכבר מעוררים סקרנות על הפוטנציאל שלהם ככלי למידה. האם כבר נחשפת לאפשרויות הלמידה הטמונות בעולם ה"מציאות המרובדת"?
|
|
|
בחודש שעבר שאלנו: |
האם את/ה משתמש בלוחות חכמים ככלי להגברת אפקטיביות הלמידה?
|
|
|
|
|
רגע לפני החופש הגדול, סיימנו עוד שני קורסים בספירלה. מזל טוב ל-20 בוגרי קורס ניהול הדרכה וקורס פיתוח הדרכה. אחרי החגים, מתחילים מחזור חדש.
|
|
|
|
|