|
לעשות יותר בפחות
גדעון זילר, מנכ"ל |
|
|
|
|
המונח "לעשות יותר בפחות" שגור למדי בארגונים ובפרט בתקופות בהן אי הודאות הכלכלית עולה. יש משהו במונח הזה שמשדר תחושה של "קסם". הרי אפשר היה לקרוא לזה גם התייעלות. הניסיון להצליח ב"קסם" הזה קצת מלחיץ, כמו שאנשים מרגישים לפעמים כשמישהו מבקש מהם "לחשוב מחוץ לקופסה".
השבוע יש לי זכות לקחת חלק בתהליך חשיבה מעניין במסגרת מושב "לעשות יותר בפחות" שיתקיים בכנס הלמידה הארגונית ה- 19 של ירחון משאבי אנוש. הכנס נראה כמו שיא של יצירתיות ומקצוענות, ואני שמח לקחת חלק בחגיגה יחד עם הצוות המקסים שמנחה את המושב (ליהי אורפז מפרטנר, הגר ליסר מ- yes וטל רפפורט מבנק לאומי). בזכות הצוות אני זוכה להכיר מקרוב סיפורי הצלחה של ארגונים שעשו יותר בפחות, כל אחד בדרך אחרת לגמרי.
בכנס נפרוט את הקסם לרעיונות פרקטיים אותם ננתח במהלך המושב.
אבל רגע לפני הכנס - שתי מחשבות שליוו אותי בזמן שהקשבתי במרוכז לחקרי המקרה שיוצגו במושב...
|
|
|
|
|
|
מדוע חשוב לתרגל?
אם יש משהו שכל אחד , אבל באמת כל אחד יודע, זה שתרגול הוא כלי למידה חשוב. מעטים מאיתנו יודעים להסביר מדוע הכלי הזה חשוב כל כך. קראו על שלושת התועלות של הכלי וכיצד הן משפיעות על הבחירה והשימוש בו.
|
למידה אפקטיבית במוסדות אקדמיים - המקרה של הארוורד
מרצים בהאוורד נדרשים לתהליך תובעני מאוד שלא נתקלים בו במוסדות אקדמיים רבים והכל על מנת להגביר את אפקטיביות הלמידה. קראו על סוד ההצלחה של אוניברסיטה שהיא סמל עולמי של מובילות.
|
הלומדה כמחזמר
על הקשר בין הצלחות וכישלונות בקופות של ברוודיי לבין עקרונות של עיצוב לומדות.
|
|